چطور بیو اینستاگرام را حرفه ای بنویسیم و فالوور جذب کنیم

بیو اینستاگرام چیست؟

بیو خلاصه کوچکی از نوشته هاست که در زیر نام کاربری تان در صفحه اینستاگرام نمایش داده می شود. این بخش می تواند:

  • نکات کلیدی
  • صدای برند
  • شماره تماس
  • آدرس
  • اموجی ها
  • و پیام برند

باشد. بیوگرافی شما می تواند شامل یک لینک خارجی ، هشتگ ها و یک نام کاربری باشد. دقت کنید که این پیام که در این بخش می نویسید روی کاربران تاثیر بسیاری دارد و می تواند جذب کننده آن ها باشد. البته شما تنها مجاز هستید که در قالب ۱۵۰ کاراکتر نوشتنی ها را بنویسید و در بیو قرار دهید.

 

آنچه در مورد اهمیت بیو در اینستاگرام باید بدانی

بیو در اصل بخشی است که یک تصویر از برند شما در ذهن مخاطب در اولین قدم آشنایی با صفحه تان به جا می گذارد. این تصویر اگر به درستی ایجاد شود، و در ذهن مخاطب بماند می تواند نتایج زیادی را برای شما به بار آورد. یکی از مهم ترین اهداف بیو اینستاگرام این است که اطلاعات کلیدی در مورد برندتان را به کاربران منتقل کند و به آن ها بفهماند که برای آن ها مفید است یا نه! اینجاست که به فالوور های تان اضافه می شود یا احیانا صفحه تان را بدون هیچ عکس العملی ترک می کنند.

گذشته از این که می خواهید چه تاثیری بر روی کاربران به کمک بیو نویسی در اینستاگرام انجام دهید، جدول زیر به محتوای این مقاله می پردازد تا بتوانید با دید باز تر، و با هدف مشخص تر این مطلب را ادامه دهید:

  1. چرا باید یک بیوی حرفه ای داشته باشید
  2. ۷ عنصر تشکیل دهنده بیوگرافی اینستاگرام شما
  3. چگونه بهترین بیو را برای اینستاگرام ایجاد کنیم
  4. ایده های بیوگرافی اینستاگرام: ( ۱۵ بیوی برتر اینستاگرام )
  5. پرسش و پاسخ های سریع برای نوشتن بیوی حرفه ای در اینستاگرام

 

چرا نوشتن بیو در اینستاگرام ضروری است

شاید با خودتان فکر کنید که، پروفایل تان گویای تمام چیزهایی است که مخاطب باید متوجه آن شود! پس چه نیازی به بیو نوشتن آن هم با این همه وسواس و حساسیت است؟

یک بیوی حرفه ای:

  • نمایش دهنده اطلاعات ضروری در مورد کسب و کار و برند شما است که می توانید آن را از تنظیمات دستکاری کنید.
  • در بر دارنده اطلاعاتی که است کاربران را به شما وصل می کند و می توانند از طریق آن با شما تماس بگیرند
  • برند و هویت شما را به نمایش می گذارد.
  • ارزش برند شما را به کاربران معرفی می کند
  • کاربران را برای اقدامات ارزشمند مثل خرید از سایت، مشاهده مقالات، شرکت در رویدادها و غیره دعوت می کند

نکات حرفه ای که در ادامه گفته می شود کمک می کند که از این بیو، به عنوان یک دستیار قدرتمند استفاده کنید و فرصت های عالی برای رشد و بهبود کسب و کار خود، و البته افزایش فروش و شهرت برند خود استفاده کنید.

 

۷ بخش تشکیل دهنده بیو اینستاگرام

قبل از این که نوشتن بیوی اینستاگرام را شروع کنیم خوب است با اجزای بیو آشنا شویم تابدانیم که برای هر بخش باید چه کار کنیم.

عکس پروفایل

عکس پروفایل اولین چیزی است که کاربران به محض ورود به صفحه اینستاگرام تان به آن توجه می کنند. یک عکس درست، تاثیرات خوبی بجای خواهد گذاشت اگر در تدوین آن به موارد زیر توجه کنید:

  1. به سادگی قابل فهم باشد
  2. کیفیت بالایی داشته باشد
  3. ماهیت برندتان را نشان دهد
  4. با سایر شبکه های اجتماعی تان همخوانی داشته باشد

برای کسب و کارها یک انتخاب عالی برای عکس پروفایل عکس لوگو است. دقت کنید که این عکس باید به میزان ۱۱۰ در ۱۱۰  رزولوشن داشته باشد که ابعاد آن حداکثر ۲۰۰ در ۲۰۰ است.

 

نام و نام کاربری

نام کاربری یکی از مهم ترین بخش های بیو در اینستاگرام به شمار می آید. این بخش در بالای بیو قرار می گیرد و تعیین کننده چیزی است که کاربران، برای آن جستجو می کنند تا به شما دست پیدا کنند.

اگر امکان داشته باشد از نام بیزینس خود برای نام کاربری تان استفاده کنید. اگر نام کاربری تان را از قبل کاربر دیگری گرفته است، توجه کنید که از نام ترکیبی استفاده کنید که نام برند شما و یا نام کسب و کارتان، در ابتدای آن عبارت وجود داشته باشد.

با این حال، اگر کسی به دنبال کسب و کارهای مشابه شما باشد، شانس پیدا کردن شما افزایش پیدا می کند.

 

توضیحات

توضیحات یا description به تمام بخش بیویی گفته می شود که توسط کاراکتر ها نوشته می شود و پیام را منتقل می کند. این بخش ۱۵۰ کاراکتری به طور کلی محوطه توضیحات را شامل می شود که هدفش افزایش جلب توجه کاربران است.

 

URL قابل کلیک

لینک قابل کلیک در هیچ جای اینستاگرام موضوعیت ندارد و قابل استفاده نیست، مگر در قسمت بیو و دقیقا همان جایی که اینستاگرام اجازه داده که آدرس سایت خود را بیفزایید. شما می توانید در این بخش، ادرس هایی بیفزایید که به ارزشمند تر شدن کسب و کارتان کمک می کنند.

 

دسته کسب و کار

دسته کسب و کارشما در زیر بخش نام کاربری تان نمایش داده می شود. در این بخش در اصل، شما با کمک لینک فیس بوک تان که به صفحه تان ایجاد کرده اید، دسته بندی کسب و کارتان را نمایش می دهید. این کار موجب می شود که کاربر بهتر متوجه شود که محصولات و خدمات شما در چه دسته ای است.

 

دکمه های CTA ( دعوت به عمل )

دکمه های CTA بخش عظیمی از زندگی نامه خوب اینستاگرام است. هنگامی که افراد از پروفایل شما بازدید می کنند، ممکن است بخواهید راهی آسان برای ارتباط آن ها با شغل خود ارائه دهید. بسته به نوع شغلی که دارید می توانید چند دکمه های CTA متفاوت اضافه کنید:

  • ایمیل: برای ارسال ایمیل توسط کاربر به شما
  • نوبت دهی: برای رزرو وقت ملاقات
  • آدرس: آدرس دفتر یا شرکت خود را بنویسید
  • شماره تماس:جهت برقراری تماس با دفتر یا همراه تان
  • تهیه بلیط: برای رزرو بلیط شرکت در یک رویداد مرتبط با کسب و کار شما

 

Highlights استوری

وقتی که استوری ایجاد می کنید می توانید با هایلایت کردن آن ها با یک نمایه جذاب، آن را در صفحه اصلی تان نمایش دهید. این هایلایت ها در زیر بخش بیو، و در بالای عکس های پست ها نمایش داده می شوند. شما حتی می توانید آرشیوی از استوری های خود ایجاد کنید.

هایلایت ها از دو بخش تشکیل شده اند:

  1. کاور هایلایت: استوری های شخصی و محتویات استوری
  2. نام هایلایت: عبارتی که بیان گر موضوع هایلایت است

 

چطور بهترین بیو برای اینستاگرام ایجاد کنیم

از آن جا که در بخش بیو، تعداد محدودی کاراکتر در اختیار دارید، پس باید اولویت بندی کنید که کدام بخش ها را بیشتر برجسته کنید و در بیو بنویسید تا تاثیر خوب خود را برجای گذارید.

 

در بیوی خود بگویید که شما چه کسی هستید

اولین چیزی که باید در بیو اینستاگرام خود بنویسید این است که، بگویید شما کی هستید و چه می کنید و چه کسانی برای شما کار می کنند. کاربر در اینستاگرام باید به طور واضح متوجه شود که شما برایش چه کاری می کنید و دستاوردتان برای بهبود شرایط، زندگی و نیازهایش چیست.

همانطور که در سایر شبکه های اجتماعی این واقعیت وجود دارد که، تاثیر گذاری روی کاربران، باید در کمترین زمان ممکن رخ دهد، و کاربر زمان طولانی برای تصمیم گیری ندارد، پس باید این بخش را چنان بنویسید که کاربران سریع نسبت به آن واکنش لازم را بدهند. ( باید آنقدر جذاب، مفید، و کوتاه و تعاملی باشد که کاربر فوری دستش را روی دکمه فالو ببرد )

به عنوان مثال برند Knix  به سادگی تمام و البته وضوح کامل، گفته که کیستند و توضیحاتی ارائه کرده است:

لازم نیست که تمام بیو تان را پر از متن و کاراکترهای حروف و عدد کنید. گاهی می توانید با این گونه اموجی ها، آن را تعاملی تر کنید:

  1. LingoJam امکان ایجاد فونت های جالب را برای شما فراهم می کند. کافیست فقط کپی کنید و در داخل بیو پیست کنید
  2.  برای افزایش صمیمیت از المان هایی مثل ☕️ استفاده کنید
  3. برای جلب توجه به یک موضوع خاص مثل تلفن تماس، یا مسیر دهی به بیو از ↴👇  استفاده کنید.

 

از تگ های قابل کلیک استفاده کنید

تگ های قابل کلیک یکی دیگر از بخش هایی هستند که صفحات و افراد اینستاگرام را به هم وصل می کنند. برای این که هشتگ تجاری تان را نمایش دهید، یا این که پیج تکمیلی تان را در معرض دید دیگران قرار دهید می توانید از این گزینه استفاده کنید.

بنابراین علاوه بر لینک، هشتگ و تگ ها می توانند در بیو کاربران تان را به سمت بخش های ثانویه بیزینس تان متصل کنند.

 

call to action بگذارید

اشتن یک تماس برای اقدام (CTA) در بیو می تواند یک گزینه ارزشمند برای کاربران شما باشد. آن ها با این اقدام به عمل ها، دقیقا می دانند که می خواهند چکار کنند و تکلیف شان را می شناسند.

برای کسب و کار شما چه چیزی با ارزش تر است؟ آن را به عنوان CTA تنظیم کنید. در این باره به چند نکته زیر نیز توجه کنید:

  1. به طور واضح راهنمایی کنید: برای مثال: برای مشاهده فروشگاه روی این لینک در بیو کلیک کنید
  2. تشویق کنید: برای مثال: لطفا از هشتگ #EEEEEE برای پست ها استفاده کنید
  3. پیشنهاد ویژه دهید: برای مثال: از فروش بلک فرایدی ما حتما دیدن کنید
  4. مسابقه ایجاد کنید: برای مثال: از چالش برند ما دیدن کنید

مهم نیست که CTA مورد استفاده شما از چه نوعی است. مهم این است که بتوانید آن را حرفه ای بنویسید و در این باره این چند نکته را رعایت کنید:

  1. بالاترین اولویت شما برای CTA را در انتهای بیو بچسبانید
  2. اگر نیاز به اطلاعات واضحی است، آن را بنویسید
  3. برای CTA خود از فعل استفاده کنید ( بخرید – ببینید – بنویسید  )

لازم نیست بیوی شما همیشه حامل یک پیام باشد. شاید یک نمایشگاه فصلی بخواهید ایجاد کنید. در چنین شرایطی طبیعی اس که بیو را کاملا تغییر دهید و اطلاعات نمایشگاه و این رویداد را موقتا ثبت کنید.

 

از لینک در بیو نهایت استفاده را ببرید

لینکی که در بیو می گذارید باید کاملا هدف سازی شده باشد. بدین معنی که، شما می توانید به راحتی از این فرصت برای افزایش ترافیک به سمت سایت و یا حتی افزایش فروش توسط هدایت ترافیک به فروشگاه خود استفاده کنید.

بسیاری از برند ها در این بخش، صرفا به صفحه اصلی سایت خود کاربران را هدایت می کنند.

برند هایی که ارائه دهنده یک محصول خاص هستند، ترجیح می دهند لینک محصول شان را در بیو بگذارند. به هر حال هر کس هدفی دارد و شما نیز باید به تناسب هدف خود بیو را تکمیل کنید.

بهترین پیشنهاد ها برای بهره مند شدن از لینک در بیو

  1. نمایش آخرین محصولات به عنوان بخشی از تلاش های اینستاگرام مارکتینگ برای جلب توجه کاربران
  2. یک صفحه راهنمای لینک ها برای ترویج دسته ای از لینک های مفید برای کاربران
  3. صفحه تماس با ما یا ثبت نام برای ارسال ایمیل، شرکت در دوره ها و رویداد ها
  4. صفحه مقالات یا ویدیو ها ( اگر مقالات قلب بیزینس شما هستند )

اگر لینک شما طولانی است یا این که مشکلات دیگری در این باره وجود دارد می توانید از کوتاه کننده های لینک استفاده کنید.

 

اطلاعات تماسی را بنویسید

این کاملا طبیعی است که کاربران به محض دیدن صفحه شما و البته ارزشمند بودن شما و برند شما برای آن ها فوری با شما تماس بگیرند و دایرکت ارسال کنند.

اما شاید موضوع مهم تر از این ها باشد. در چنین شرایطی داشتن امکان برای ارسال ایمیل، تماس و یا حتی دیدار حضوری می تواند برای آن ها ارزشمند تر باشد.

نوشتن برخی اطلاعات تماسی در بیو کمک می کند که آن ها راحت تر با شما در ارتباط باشند و از کمک های شما و ارزش برندتان بهره مند شوند.

از جمله این اطلاعات تماسی می توان به:

  1. تلفن
  2. آدرس
  3. اپلیکیشن
  4. ایمیل

اشاره داشت

هایلایت استوری های هدفمند

هایلایت های استوری یکی از مهم ترین بخش هایی است که می تواند برای بیزینس شما اورده های زیادی داشته باشد. در این بخش می توانید استوری های خاصی که در بر دارنده اطلاعات مفید و فرصت های ویژه هستند ( نظیر تخفیفات – شرایط ویژه و غیره ) را برای صفحه اصلی خود نمایش دهید.

موضوعات مهم برای هایلایت کردن در اینستاگرام

این که چه چیزهایی را در هایلایت ها بکار ببرید، مهم است چرا که باید چیزی باشد که ارزش کسب و کارشما را بالا ببرد. از جمله این ایده ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • از محتوای تولید شده توسط کاربران خود استفاده کنید
  • معرفی محصولات
  • طرز تهیه محصولات
  • آموزش در مورد پست ها
  • ویژگی های محصول یا نکات برجسته پرفروش ها
  • اخبار و اطلاعیه ها

 

کوپن های اختصاصی برای پیج خود در بیو معرفی کنید

یکی از بهترین فرصت ها برای ایجاد تشویق و انگیزه در مشتری و کاربران این است که از طریق پیج خود، کوپن هایی را در اختیار کاربران قرار دهید. برای این کار می توانید در بیو اینستاگرام میزان تخفیف برای اولین خرید کاربران و لینک خرید را قرار دهید.

وقتی که از این کوپن ها با لینک های خاص استفاده می کنید، نه تنها برنامه های جذب مشتری را به خوبی اجرا می کنید، بلکه فرصتی فراهم می شود تا متوجه شوید که دقیقا فرصت های تبدیل و نرخ تبدیل تان را بررسی کنید تا بدانید که از کدام کانال های اجتماعی، فروش بیشتری دارید.

ممکن است شما چند کد تخفیف داشته باشید. می توانید از کد تخفیف بیو اینستاگرام به طور ویژه و اختصاصی استفاده کنید تا میزان فروش واقعی پیج تان را حساب کنید.

 

۱۵ ایده برای نوشتن بیو های کاربر پسند و جذاب

در ادامه این آموزش به نمونه های موفق از صفحاتی اشاره می کنیم که در جذب فالوور و تبدیل عالی عمل کرده اند. برای این که راحت تر انتخاب کنید، برای دسته بندی های مختلف، گروه های جداگانه ایجاد کرده ایم. مثلا شمار ابتدایی از این لیست ۱۵ تایی، را به مد و فشن اختصاص داده ایم و مابقی را هم برای دسته های بعدی

ایده های  بیو اینستاگرام برای صفحات مد و فشن و لباس

 

Würkin Stiffs

Würkin Stiffs به فروش محصولات جانبی پوشاک و فشن آقایان می پردازد. بیو اینستاگرام برای این پیج بسیار ساده است اما صدای برند و هویت برند در آن به خوبی دیده می شود. از طرفی با وجود لینک به وب سایت، دارای اطلاعاتی که در سایر کانال های شبکه های اجتماعی اش اشتراک وجود دارد.

 

Manitobah Mukluks

Manitobah Mukluks برای محصولات پاپوش نظیر کفش شروع به کار کرده و از هارمونی خاصی در صفحه خود استفاده می کند. برای این که برندسازی به خوبی صورت گیرد، از تم رنگی خاص معرف برند خود استفاده کرده اند. شما می توانید این ویژگی را حتی در هایلایت های این صفحه مشاهده کنید. وجود اموجی های سرگرم کننده، هشتگ و لینک شرکت در مسابقه، از دیگر ویژگی های این بیو است که موجب شده ورودی های شبکه اجتماعی اینستاگرام برای ان ها فوق العاده باشد.

 

KaiKini Bikinis

KaiKini Bikinis که برای محصولات پوشاک زنانه کار می کند بیشترین تلاشش این است که هایلایت هایی برای پوشاک داشته باشد و شو آف مناسبی برای لباس ها ایجاد کند. از جمله این هایلایت ها می توان به آموزش هایی پیرامون روش انتخاب محصولات برای افراد اشاره دارد. همچنین از محصولات آینده خود می گویند و کاربران را به خرید ترغیب می کنند.

وجود برخی المان های مرسوم نظیر لینک نیز در این بیو، کاملا طبیعی و بدیهی است و نیاز به گفتن ندارد.

 

Johnny Cupcakes

Johnny Cupcakes نیز نمونه دیگری از برند هاست که در حوزه لباس های تولیدی کار می کند که با عکس های خاصی که روی آن هاست واقعا یکتا جلوه می کنند. در این صفحه نیز هایلایت های ثابتی همیشه وجود دارد و با عکس هایی که ارائه می شود، سعی شده ارتباط شخصی با کاربران ایجاد شده و به گونه ای پست ها تنظیم شود که کاربران هر روز این برند را همراه خود یابند.

 

iHeartRaves

iHeartRaves نیز در حوزه پوشاک کار می کند، به کاربران با کمک استوری های جوان پسندی که تولید می کند، در مورد محصولات خود توضیح می دهد. وجود اموجی ها، لینک در بیو و توضیحات کامل، در کنار تصاویر و ادبیات جوان پسند از ویژگی های این برند است که در بیو اینستاگرام خود نمایی می کند.

 

زیور آلات

 

 Patrick Adair Designs

اولین چیزی که در صفحه اینستاگرام Patrick Adair Designs به چشم می آید، فلش هایی است که کاملا ظریفانه، چشمان کاربر را به سمت کلیک کردن روی برخی عناصر خاص هدایت می کند.

همچنین استوری ابزاری مناسب برای این برند است تا زیورآلات جدید و دست ساخته شان را به معرض نمایش درآورند.

 

Beth Macri

برند Beth Macri نیز دقیقا مثل آن چه برای صفحه و برند قبلی گفته شد، تلاش دارد تا به طور خیلی خاص کاربران را به کاری ترغیب کند که فقط با کلیک کردن روی لینک ها، هدف این برند را اعتلا می بخشد! همچنین Beth Macri دارای هشتگی است که با یک CTA تمیز از کاربران می خواهد که روی آن کلیک کنند تا به اهداف بازاریابی شان برسند.

 

زیبایی / مراقبت از پوست

 

Blume

Blume به طور ویژه در بیو به کاربران اینگونه القا می کند که می توانند فقط در فروشگاه به صورت حضوری خرید کنند. همچنین ، بلوم  زیبایی بصری خود را با رنگ ها و سبک های موجود در برند بیان می کند. علاوه بر این لینک نیز در بیو دیده می شود که کمک می کند کاربران به سایت بروند و اهداف بازاریابی و فروش این برند را زنده کنند. البته که هدف این برند خرید حضوری است اما امکان فروش آنلاین نیز برای کاربران فراهم آورده اند.

 

Poo-Pourri

Poo-Pourri تلاش کرده با یک آیکون همیشه آشنا برای کاربران صفحه خود را تکمیل کند که آن هم پو است! این آیکون موجب شده که کاربران بیشتر این برند و صفحه را به خاطر بسپارند. البته که شاید این کار، تا حدودی به مذاق خیلی ها خوش نیاید اما در نوشتن بیو، به خوبی صدا و هویت برند را منتقل کرده اند. همچنین وجود یک لینک برای هدایت کاربران به سایت، موجب شده که این برند به اهداف بازاریابی خود به خوبی برسد.

 

Rocky Mountain Soap Company

این برند نیز با ارائه اموجی های خاص با الهام از طبیعت زیبا به گونه ای عمل کرده که کاربران، حس یگانگی با طبیعت پیدا کنند. وجود یک لینک در بیو موجب شده که کاربران به لیستی از محتوای اضافی و لینک های دیگر دسترسی داشته باشند و بتوانند عمیق تر محصولات این برند را مشاهده کنند. البته که امکان خرید انلاین نیز برای آن ها فراهم می شود. آنچه در هایلایت ها معمولا ذکر می شود، در مورد تعهد این برند و رویدادهای حضوری فروشگاه است.

 

ColourPop Cosmetics

ColourPop Cosmetics برندی است که با کمک هشتگ، در بیو خود، کاربران را راغب می کند تا این برند را معرفی کنند و به اشتراک بگذارند.

یکی از ویژگی های این صفحه آموزش میکاپ با کمک محصولات این پیج است که همه چیز را به خوبی به کاربران یاد می دهند. آرشیو این آموزش ها در یک لینک در بیو قرار گرفته است.

 

 Love Hair

در بیوی این برند، که به محصولات مراقبت از مو می پردازد، می توانید هم هشتگ اختصاصی برند را مشاهده کنید و هم، لینک ورود به وب سایت! البته هایلایت ها و پست های این پیج بیشتر به کالکشن هایی می ماند که به معرفی محصولات و مجموعه های مراقبت از مو می پردازند.

در این صفحه و هایلایت ها بعضا برخی پست های اموزشی برای مراقبت از مو نیز دیده می شود.

 

فناوری / الکترونیک

 

Master & Dynamic

Master & Dynamic در صفحه خود از عکس های خوبی استفاده می کند که به کیفیت تصاویر وب سایت شان است. در داخل این بیو، می توانید به سادگی لینک ورود به سایت را ببینید که برای کاربرانی تعبیه شده که قصد دارند مطالب تکنولوژی را با جزییات بیشتری مطالعه کنند.

این گونه صفحات کاربران خاص خود را دارند و بیشتر هایلایت ها و پست های ان ها برای ترغیب کاربران به ورود به سایت و ادامه مطالعه خود در وب سایت هستند.

 

وسایل خانگی

 

Port of Raleigh

eigh از بیوگرافی اینستاگرام خود برای توصیف آنچه ارائه می دهد از نظر محصولات و همچنین مکان هایی که مشتریان می توانند از محصولات دیدار کنند و خرید نمایند، استفاده می کند

هایلایت استوری ها را اگر باز کنید به این پی می برید که، پرسش و پاسخ های کاربران، و تصاویری از محیط فروشگاه را به نمایش گذاشته اند.

البته که کلیپ هایی نیز وجود دارد که برای کاربرانی که به دنبال محصولات این برند هستند، بسیار لذت بخش است و احتمال خرید از آن ها را بالا تر می برد.

 

Hem

این برند در بیو اینستاگرامش، به هدف های تجاری اش پرداخته است تا کاربران بیشتر در مورد آن اطلاع کسب کنند. علاوه بر این به طور مرتب روزانه، بیو را تغییر می دهند که بتوانند با رویدادهای روزشان، کاربران را همراه کنند. استوری های هایلایت شده نیز، در بر دارنده مجموعه محصولات هستند.

 

البته که برندهای زیادی در اینستاگرام وجود دارند که به شما کمک می کنند بهترین ها را از آن ها الگو گیری کنید، کافی است که برندهای مرتبط با دسته صنعت کاری خود را جستجو کنید و پر مخاطب ترین آن ها را آنالیز کنید و از آن ها الگوگیری کنید.

 

پرسش و پاسخ ها در مورد بیو اینستاگرام

 

چند کاراکتر می توانیم در بیو اینستاگرام بنویسیم

هم اکنون که در سال ۲۰۲۰ هستیم، تعداد کاراکترهای شما ۱۵۰ است. این یعنی فضای خوبی برای نوشتن در اختیار دارید. هر چند فضا محدود است اما انتخاب کلمات سنجیده می تواند ارزش بیو را بالا ببرد.

 

چگونه می توانیم پیوند قابل کلیک در بیوگرافی اینستاگرام خود قرار دهیم؟

برای افزودن پیوند به بیوگرافی اینستاگرام خود:

  1. اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام خود را باز کنید
  2. صفحه پروفایل تان را باز کنید ( روی تب حاوی عکس پروفایل خود کلیک کنید )
  3. در بالای صفحه روی Edit Profile  کلیک کنید
  4. لینک سایت یا لندینگ پیج خود را در بخش وب سایت قرار دهید
  5. و بعد تنظیمات را ذخیره کنید

 

چطور بیوی اینستاگرام را ویرایش کنیم؟

برای ویرایش اطلاعات کسب و کار خود در بیوی اینستاگرام:

  1. ابتدا به account خود بروید
  2. Edit Profile را بزنید
  3. در زیر بخش Public Business Information، می توانید اطلاعاتی شامل طبقه بندی مشاغل و اطلاعات تماسی و غیره را تغییر بدهید.
  4. بعد از تغییرات، روی Done  کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شوند

 

چطور لوکیشن را به بیوی اینستاگرام اضافه کنیم؟

برای افزودن محل کسب و کار خود در اینستاگرام:

  1. ابتدا وارد اکانت کاربری خود شوید
  2. روی  Edit Profile کلیک کنید
  3. در زیر بخش Public Business Information به قسمت لوکیشن توجه کنید و آن را تنظیم کنید یا ویرایش کنید
  4. در نهایت روی Done  کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند

 

منظور از هشتگ تجاری شخصی چیست؟

شما می توانید به منظور شهرت بیشتر خود، برای کسب و کار، محصولات و برند خود، هشتگ هایی کاملا ابداعی ایجاد کنید و آن را در بخش بیوی خود بنویسید. این هشتگ به طور اختصاصی به کاربرانی که صرفا به دنبال محصولات و پست های شما هستند کمک می کند تا شما را راحت تر بیابند و از پست های جدیدتان مطلع شوند.

دقت کنید که این هشتگ نباید با سایر هشتگ های دیگر برندها یکسان باشد. برای یک انتخاب بهتر، می توانید بخشی از نام برند یا وب سایت خود یا کلمه ای کاملا ابداعی در آن بگنجانید.

 

برای قرار دادن هشتگ چکار کنیم؟

کاملا ساده است. وقتی می خواهید از هشتگ در پست های خود استفاده کنید ابتدا از علامت شارپ # استفاده می کنید و بعد عبارت خود را به آن می چسبانید. وقتی که در حال نوشتن بیو هستید همین کار را انجام دهید. شاید در حالت ویرایشی نتوانید آن را قابل کلیک بیابید اما در خروجی بعد از ذخیره شدن، تحت رابط کاربری اینستاگرام به مثابه یک لینک عمل می کند.

 

چطور از منشن کردن استفاده کنیم؟

منشن کردن، یعنی استفاده از یک نام کاربری به همراه علامت @

شما می توانید این کار را در پست ها و در بیو اینستاگرام استفاده کنید. اگر صفحه تجاری شما، با صفحه دیگری در ارتباط است، یا این که برای اهداف خود، نیاز دارید تا صفحات دیگری را به کاربران نمایش دهید، می توانید در بیو خود ابتدا @ را نوشته و بعد نام کاربری صفحه مکمل خود را بدان بچسبانید.

نکته بعدی نیز این است که این منشن شدن نباید حتما صفحه باشد. شاید مسئول پرسش و پاسخ در برند شما فردی خاص باشد. برای این که کاربران را به وی ارجاع دهید می توانید از این قابلیت، و افزودن نام کاربری او، در بیوی خود، کاربران را به زحمت فقط ۱ بار تپ کردن به صفحه او هدایت کنید.

 

 

/گویا آی تی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول