کمیسیون اینترنت به دنبال پیشرفت زیرساخت و ارتقای آن به استانداردهای روز دنیاست

 علی توسلی نایب رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نصر:

  • سازمان تنظیم مقررات رادیویی منطقا باید بسترهایی برای رشد و توسعه فعالیت شرکت های این حوزه ایجاد کند. کمیسیون اینترنت برای ایجاد و بهبود این فضا رویکردهایی مانند ایجاد تشکل های فکری، برگزاری جلسات مرتبط با سازمان تنظیم مقررات رادیویی داشته ولی متاسفانه نهایتا دراغلب جلسات، به جواب یا نقطه نظر قاطع و مشخصی نرسیده‌ایم یا با نگاه عدم تمایل به حل بعضی مسائل از سوی سازمان تنظیم مقررات مواجه شده‌ایم و به این نتیجه رسیده ایم که اراده ای برای حل مشکلات بویژه توسعه اینترنت ثابت کشور وجود ندارد.
  • این موارد فقط در رابطه با سرویس، خدمات و صنعت شرکت های عضو کمیسیون اینترنت نیست. ‌دیگر کمیسیون هایی که با سازمان تنظیم در ارتباط هستند نیز با تصمیم ها و عملکرد آن سازمان در موارد متعددی مشکل دارند و حتی گاهی دیده می شود که سازمان تنظیم مقررات به گفته ها و روش های عملکردی که خود ایجاد کرده‌ احترام نمی‌گذارد و به طریق دیگری عمل می کند.
  • از نظر کمیسیون اینترنت، سازمان تنظیم مقررات باید متولی و پشتیبان این صنعت در کشور باشد ولی طی سال های اخیر متاسفانه تصمیمات و مهم تر عدم اتخاذ به موقع تصمیم باعث افت توسعه‌ کسب کار می‌شود و در راستای توسعه کسب و کار شرکت ها حرکت نمی‌کند و این موضوع برای صنعت اینترنت ثابت کشور خطرآفرین است و حیات شرکت های سرویس دهنده را تهدید می کند.
  • پایداری و بقا‌ی سرویس دهندگان اینترنت در کشور به منطبق بودن با بالاترین استانداردهای روز جهانی وابسته است، کمیسیون اینترنت هم به دنبال پیشرفت زیرساخت و ارتقای آن به استاندارد های روز دنیاست، نحوه و عادت استفاده‌ی کاربران در داخل کشور دائما در حال تغییر است به طوری که کاربران در حال انتقال از شرکت هایی در گذشته چندین سال سابقه ارائه‌ی خدمات داشته‌اند و نیروی هایی را پرورش داده‌اند، به سمت اپراتور های موبایل کشور هستند که خدمات ارائه‌ی اینترنت را اضافه کرده‌اند و آن را با تعرفه گذاری های نادرست می‌فروشند.
  • اعضای کمیسیون اینترنت می گویند درخواست هایی از سوی ارائه دهندگان اینترنت درباره‌ شفاف سازی و تثبیت نرخ های ارائه‌ی خدمات به سازمان تنظیم و کمیسیون تنظیم مقررات، ارسال شده را در وضعیت معلق و بلا تکلیفی نگه داشته‌اند.
  • صنعت ارتباطات ثابت در کشور در حالت بحران قرار گرفته است به طوری که اکثر ارائه دهندگان خدمات این صنعت در طول چند وقت اخیر تعدیل نیرو های زیادی داشته اند و ادامه این روند باعث حذف گروهی از شرکت ها تضعیف سایر شرکت ها مهاجرت کادر های متخصص تربیت شده و عقب ماندن کشور از بستر پایه ای توسعه آتی خواهد شد.

/ آي سي تي پرس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول