جدیدترین اپلیکیشن فیسبوک موسوم به Hobbi عرضه شد

فیسبوک به تازگی اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Hobbi را که توسط مهندسان گروه NPE Team این شرکت طراحی شده است، عرضه کرد.
اپلیکیشنی که با تمرکز روی اشتراک تصاویر و ویدیوها طراحی شده و با کمک آن، کاربران می‌توانند پروژه‌ها و سرگرمی‌های خود از قبیل آشپزی، کارهای هنری، تناسب اندام، دکوراسیون خانه و مواردی از این قبیل را مرحله به مرحله ثبت کنند.
این اپلیکیشن، تصاویر مربوط به پروژه‌ها و امور کاربران را در قالب مجموعه‌هایی، مرتب می‌کند و کاربران می‌توانند پیشرفت خود را در طی زمان دنبال کنند. به عبارتی، می‌توان گفت که مهندسان فیسبوک در طراحی Hobbi از اپلیکیشن پینترست (Pinterest) ایده گرفته‌اند.
این امکان برای کاربران فراهم شده تا بعد از به اتمام رسیدن پروژه، ویدیویی از صفر تا صد پروژه را تهیه کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در واقع، Hobbi بیشتر برای ویرایش و سازماندهی کاربرد دارد و نمی‌توان از آن به عنوان یک شبکه اجتماعی یاد کرد.
گفتنی است نحوه استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است به طوری که از چند دکمه محدود و قابلیت‌های ویرایشی ساده بهره می‌برد و هر کسی می‌تواند براحتی با آن کار کند. جالب اینجاست که Hobbi  بعد از گذشت اندک زمانی از عرضه اپلیکیشن Tangi شرکت گوگل که از قابلیت‌های تقریبا مشابهی بهره می‌برد، عرضه شده است. با این حال،قابلبت‌های Tangi بیشتر روی ساخت ویدیوهای کوتاه متمرکز است و از این لحاظ، می‌تواند با تیک تاک نیز رقابت کند.
گروه NPE Team شرکت فیسبوک تاکنون چندین اپلیکیشن را عرضه کرده است. برای نمونه، در ماه نوامبر این گروه، اپلیکیشنی به نام Bump برای چت با دوستان و همچنین اپلیکیشن موزیک Aux را در اختیار کاربران قرار داد. با این حال، اولین برنامه ساخت این تیم که Whale نام داشت، بعد از گذشت مدت زمانی، از پشتیبانی خارج شد.
فیسبک تاکنون حرفی را در خصوص هیچ یک از اهداف پشت پرده اپلیکیشن‌های گروه مذکور نزده، اما اعلام کرده که این پروژه‌ها تنها در صورت استقبال کاربران باقی خواهند ماند و در غیر این صورت، دیگر پشتیبانی نخواهند شد.
با این حال، عرضه نسخه iOS اپلیکیشن Hobbi از روز گذشته آغاز شده و روی دستگاه‌های مجهز به iOS 11 و نسخه‌های بالاتر از آن کار خواهد کرد.
/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول