کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام با ۵ روش ساده و عملی

اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی است که حق مالکیت آن در اختیار فیسبوک است. این شبکه اجتماعی بر پایه عکس و ویدیو فعالیت کرده و همین امر نیز سبب متمایز بودن آن شده است که توانسته مخاطبان زیادی به خود جذب کند. بدیهی است که با رو به رو شدن با عکس ها و فیلم ها حجم زیادی از اینترنت ما مصرف کند. ما قصد داریم تا روش هایی را برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام شما در این مطلب آموزش دهیم اما بایستی توجه داشت که اگر مصرف اینستاگرام شما زیاد است و روزانه وقت زیادی را در آن سپری می کنید نباید توقع زیادی برای کاهش مصرف اینترنت داشته باشید اما با این حال این روش ها می تواند مفید واقع شود.

ما روش دیگری را به شما پیشنهاد می کنیم تا بدون خاموش کردن اینترنت اینستاگرام خود را کاملا ببندید تا حجم اینترنت شما بسته مصرف نشود. با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی خود برنامه اینستاگرام را ببندید تا پس از استفاده شما از اینستاگرام و بستن پنجره آن اینستاگرام شما از اتصال به اینترنت شما قطع شود. پس از این که شما برنامه را بستید دیگر هیچ اعلانی دریافت نخواهید کرد.

برای بستن برنامه اینستاگرام به بخش های تنظیمات گوشی خود Setting > Battery > Close app after screen lock مراجعه کرده و تیک اینستاگرام خود را فعال کنید.

نوتیفیکیشن ها و یا اعلان های اینستاگرام که یکی از بخش های مهم در اینستاگرام است به فعالیت های متعدد در اینستاگرام را به شما اطلاع می دهد. دریافت این اعلان ها و به این معنی است که اینستاگرام شما فعال است به همین دلیل حجم زیادی از اینترنت شما مصرف می شود. اگر دریافت این اعلان های برای شما مهم نیست پیشنهاد می شود اعلان ها را ببندید تا از مصرف اینترنت بی رویه جلوگیری شود. شما می توانید به مراجعه به تنظیمات اینستاگرام Setting>Notifications>Push notifications>Mute push notification نوتیفیکیشن های خود را غیر فعال کنید. پس از آن حجم قابل توجهی از بسته اینترنت شما مصرف نخواهد شد. در نسخه های جدید اینستاگرام گزینه ای به عنوان Mute Push Notification شاید دیده نشود و به جای آن دکمه Pause All رو مشاهده کنید که برای مدتی محدود است. اما در واقع اینستاگرام تمام بخش ها مانند نوتیفیکیشن های لایک، فالو، پست و… را مجزا کرده و می توانید از همین بخش و در پایین گزینه Pause All هر کدام را که نیاز ندارید off کنید.

اینستاگرام به طور مداوم در حال به روز رسانی محتوای خود است و به صورت مداوم شروع به لود فیلم و یا تصاویر می کند. اما اینستاگرام برای شما راه حلی دارد. با وارد شدن به بخش تنظیمات گوشی خود می توانید اینستاگرام خود را طوری تنظیم کنید تا  تنها زمانی که وارد اپلیکیشن شدید، اینستاگرام شروع به لود تصاویر کند. مراحل زیر را طی کنید:

Setting > Account > Mobile data use > Use less data

زمانی که از طریق اینستاگرام اقدام به گرفتن تصاویر یا ویدیو می کنید، مشاهده خواهید کرد که اینستاگرام نسخه اصلی آن را در گوشی شما ذخیره می کند که همین امر باعث مصرف اینترنت است. شاید دقت کرده باشید که کیفیت تصاویر و یا ویدیو هایی که با اینستاگرام ثبت می شود به مراتب پایین تر از دوربین اصلی گوشی است پس چه بهتر که با اپلیکیشن دوربین گوشی اقدام به ثبت لحظه ها کنیم. برای غیر فعالسازی این ویژگی می توانید اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کرده و به آدرس Setting > Account > Original post بروید و تیک گزینه Save original posts را بردارید.

در بالا ۵ روش عملی برای کاهش حجم اینترنت اینستاگرام توضیح داده شد. اگر شما راه های دیگری را می شناسید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

/وبسایت چیکاو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول