رمزگذاری دوطرفه در ارتباطات واتس‌اپ

واتس‌اپ در اطلاعیه‌ای که در بلاگش منتشر کرده، نوشته است که در حال حاضر بالغ بر دو میلیارد کاربر دارد. واتس‌اپ همچنین از تعهد خود به امنیت سخن گفته که پیش از این، توسط برخی از قانون‌گذاران و سیاست‌مداران کشورهای مختلف مورد انتقاد گرفته بود.

در بخش از این بیانیه، آمده است: «رمزگذاری قوی اطلاعات، بخشی لاینفک از زندگی مدرن است. ما در تمهیدات امنیتی خود به هیچ وجه کوتاهی نخواهیم کرد؛ چرا که چنین کاری باعث می‌شود مردم کمتر امن و ایمن باشند. برای دستیابی به امنیت بیشتر، ما همواره در حال همکاری با متخصصان امنیت سایبری هستیم و از فناوری‌های برجسته بازار بهره می‌جوییم تا جلوی هر گونه سوءاستفاده‌ای را بگیریم و همچنین، به کاربران اجازه دهیم بدون آن که حریم خصوصی ایشان به مخاطره بیفتد، کنترل بیشتری داشته باشند و هر گونه مشکلی را به راحتی گزارش دهند».

گفتنی است؛ واتس‌اپ از رمزگذاری دوطرفه استفاده می‌کند، یعنی فقط فردی که پیام را ارسال کرده است و شخصی که آن را دریافت می‌کند، امکان خواندنش را دارند. این ویژگی از سال ۲۰۱۶ در این برنامه تعبیه شد و واتس‌اپ همواره تاکید داشته است که این ویژگی، یکی از بخش‌های اساسی رویکرد این شرکت برای حفاظت از پیام‌های خصوصی است.

اما این ویژگی واتس‌آپ، مورد انتقاد قانون‌گذاران هم قرار گرفت. در سال ۲۰۱۷، امبر راد، وزیر کشور بریتانیا، گفت که این ویژگی به تروریست‌ها امکانی برای مخفی شدن می‌دهد.

در متن منتشره در بلاگ واتس‌اپ اشاره شده است که با پیوستن افراد بیشتری به این نرم‌افزار، محفوظ نگاه داشتن مکالمات کاربران به امری مهم‌تر از همیشه مبدل شده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: «ما آگاهیم که هر چه افراد بیشتری را به هم وصل کنیم، نیاز به محافظت بیشتری از اطلاعات آنها هم خواهد بود. از آنجا که ما بیشتر زندگی خود را در فضای مجازی سپری می‌کنیم، حفاظت از مکالمات ما به امری مهم‌تر از پیش بدل شده است.»

/سیتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول