VODهای بالای ۱۰ میلیون کاربر در داخل میزبانی شوند

با برگزاری جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری علاوه بر ادامه بررسی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، اهداف حوزه محتوا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اقتصاد محتوای داخلی در افق ۱۴۰۴، به میزان ۱۵ درصد  اقتصاد دیجیتال کشور باشد. از سوی دیگر در این جلسه مقرر شد که ارائه  خدمات ویدئو درخواستی  یا VOD با حداقل ۱۰ میلیون کاربر فعال از طریق سامانه‌ها و سکوهای داخلی ارائه شود و سهم ترافیک محتوایی گروه‌های سنی کودک و نوجوان نیز به  ۱۵ درصد از ترافیک محتوایی کشور برسد.
همچنین اعضای شورای عالی فضای مجازی امروز و در دومین جلسه بررسی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات همچنین تصویب کردند نیاز کشور به دانشنامه عمومی فراگیر و دانشنامه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی تخصصی، در حوزه‌های مختلف علوم تأمین شود.
 ۲۱ دی ماه طرح کلان شبکه ملی اطلاعات با عنوان «طرح نوین شبکه ملی اطلاعات» در شورای عالی فضای مجازی و به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری به تصویب رسید. هرچند هنوز جزییات این طرح کلان منتشر نشده است؛ اما در آن جلسه مقرر شد که جزییات سند معماری شبکه ملی اطلاعات توسط کارگروهی تخصصی در مرکز ملی نهایی و در جلسه آتی شورا برای تصویب ارائه شود.
بعد از قطعی سراسری اینترنت در آبان‌ ماه سال جاری و از دسترس خارج شدن بسیاری از سرویس‌های ایرانی باعث انتقاد مقامات شورای عالی فضای مجازی شد. آنها براین باور بودند که اگر شبکه ملی اطلاعات به درستی راه‌اندازی شده‌ بود این قطعی باعث خسارت به کسب‌وکارهای آنلاین و همچنین کاربران نهایی نمی‌شد. در همان زمان نیز دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که در جلسه اخیر این شورای عالی فضای مجازی مهلتی برای وزارت ارتباطات تعیین شده تا طرحی برای رفع کاستی‌های شبکه ملی اطلاعات ارائه دهد. برسی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در جلسات چند هفته اخیر شورا نیز در راستای این دستور مورد توجه قرار گرفته است.
/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول