توییتر غلط‌های نگارشی سیاست‌مداران را اصلاح می‌کند

توییتر قصد دارد طی آزمایشی بزرگ توئیت‌های سیاست‌مداران فعال در این شبکه اجتماعی را بررسی و نمونه‌های دارای اشتباه نگارشی را برچسب بزند. توییتر پس از برچسب زدن توئیت‌های اشتباه آن‌ها را با دقت بررسی کرده و اشتباه‌های موجود را اصلاح می‌کند.

با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران توییتر در سراسر جهان سیاست‌مداران از این شبکه اجتماعی به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای بیان نظر خود و انتقال پیام‌های سیاسی استفاده می‌کنند. توئیت‌های اشتباه سیاست‌مداران گه گاه دردسرهای زیادی را در فضای مجازی و حتی جهان حقیقی ایجاد می‌کنند. در موارد زیادی مشاهده شده است که توئیت‌های یک مقام بلندپایه سیاسی دارای غلط‌های نگارشی و محتوایی است.

حالا توییتر این توئیت‌های دارای مشکل نگارشی و محتوایی را با رنگ‌های قرمز و نارنجی مشخص کرده و پس از بررسی آن‌ها توسط کارشناسان خود و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای، توئیت موردنظر را به‌طورکلی حذف و یا آن‌ها را اصلاح کرده و مجدداً منتشر می‌کند. به‌عنوان‌مثال به‌تازگی یکی از مقام‌های وزارت بهداشت آمریکا در مورد شباهت‌های ویروس کرونا و ایدز توئیتی را منتشر کرد که ازلحاظ علمی دارای اشتباه‌های زیادی بود. این توئیت هم‌اکنون از سوی توییتر در حال بررسی است و احتمالاً پس از اصلاح دوباره منتشر می‌شود.

این مقام سیاسی آمریکا کرونا ویروس را ساخته انسان‌ها دانسته است درحالی‌که بسیاری از سازمان‌های جهانی دنیا منشأ آن را از حیوانات دانسته‌اند. توییتر اعلام کرده است: ویژگی اصلاح نگارشی و محتوایی توئیت‌های اشتباه سیاست‌مداران در راستای برنامه‌های ضداطلاعاتی این شبکه اجتماعی است و به هرچه بیشتر شدن اعتماد کاربران کمک می‌کند.

البته توییتر هنوز در حال آزمایش این ویژگی است و احتمالاً تا زمان راه‌اندازی کامل آن باید مدتی صبر کرد. بررسی‌ها نشان داده است توئیت‌های سیاست‌مدارانی مثل دونالد ترامپ دارای غلط‌های نگارشی و محتوایی زیادی است و موجب کاهش چشمگیر اعتماد کاربران به این شبکه اجتماعی می‌شود.

/آنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول