فیس بوک نابودگر سودجویان ویروس کرونا

در حالی که کرونا به ترس بسیاری از افراد در سراسر جهان تبدیل شده است، در این بین برخی از افراد سودجو در تلاش هستند تا از این ترس موجود برای اهداف تجاری خود استفاده کنند. به همین خاطر شاهد انواع تبلیغات درمان این ویروس هستیم. این امر در حالی است که تا به امروز علی رغم تلاش های متخصصین، واکسنی برای پیشگیری از آن معرفی نشده و درمان آن نیز به مراقبت های ویژه پزشکی بستگی دارد، با این حال بسیاری از افراد در این زمینه فریب خورده و این امر یک بازار نادرست را ایجاد کرده است.

اگرچه نشر اخبار نادرست توسط فیس‎بوک، گوگل و توییتر از مدت ها قبل با ممنوعیت مواجه شد، با این حال فیس‎بوک پا را فراتر گذاشته و به مانند آمازون، فروش و تبلیغ هرگونه داروی درمانی در رابطه با این ویروس را به سرعت حذف خواهد کرد.

یکی از مدیران فیس‎بوک در این رابطه اعلام کرده است که این تهدید تنها زمانی رفع خواهد شد که تمامی برندها در حد توان خود در این زمینه تلاش کنند و فیس‎بوک امیدوار است که این اقدام بتواند کمی از مشکلات موجود را برطرف کند. نخستین حرکت نیز حذف تبلیغ یک ماسک بوده است که به ادعای فروشندگان آن تضمین‎کننده عدم ابتلا به این ویروس خواهد بود،

با این حال اثبات عملی این ادعا غیرممکن بوده و حتی با قوی ترین ماسک ها نیز اگر نکات ایمنی رعایت نشود، احتمال ابتلا به کرونا وجود خواهد داشت. نکته امیدوارکننده این است که دولت چین بنا بر اطلاعات منتشرشده، به زودی واکسنی را برای پیشگیری و درمان سریع این ویروس عرضه خواهد کرد. امید است که هرچه زودتر شرایط تمامی کشورهای دیگر با این قضیه، به حالت طبیعی بازگردد.

 

/فرصت امروز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول