فیس بوک تصاویر 2 بعدی را به 3 بعدی تبدیل می‌کند

در سال‌های اخیر شرکت فیس‌بوک قابلیت‌های جذاب بسیاری را به شبکه اجتماعی خود و سایر شبکه‌های اجتماعی زیر مجموعه‌اش مانند اینستاگرام اضافه کرده است. حال فیس‌بوک به تازگی قابلیت جذاب دیگری را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از فناوری یاد گیری ماشینی تصاویر 2 بعدی خود را به 3 بعدی تبدیل کنند.

سال گذشته فیس‌بوک از قابلیت تماشا و ارسال تصاویر سه بعدی در پست‌های این شبکه اجتماعی رونمایی کرد، اما این قابلیت فقط به گوشی‌های هوشمند رده بالایی که از حالت پرتره پشتیبانی می‌کردند محدود می‌شد و سایر کاربران توانایی ثبت عکس‌های سه بعدی را نداشتند.حال تیم فیس‌بوک برای گسترش این قابلیت و امکان استفاده از آن برای تمام کاربران از فناوری یاد گیری ماشینی استفاده کرده است.

تیم فیس بوک در نهایت موفق شده است تا با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده یادگیری ماشینی تصاویر 2 بعدی را به 3 بعدی تبدیل کند. با استفاده از فناوری جدید فیس‌بوک می‌توان هر عکسی را با هر کیفیتی از دو بعدی به سه بعدی تبدیل کرد و هیچ محدودیتی در خصوص نوع دوربینی که عکس را ثبت کرده وجود ندارد.

زمانی که یک عکس با رنگ بندی rGB را به فیس‌بوک تحویل می‌دهید، الگوریتم‌های هوشمند یادگیری ماشینی فاصله دوربین با هر پیکسل را تخمین می‌زنند و در نهایت تصویر دو بعدی شما را به یک تصویر سه بعدی تبدیل می‌کنند. سرعت این فناوری به قدری بالا است که می‌تواند چندین عکس را بر روی چند دستگاه به طور هم زمان در کسری از ثانیه آنالیز کند و نسخه سه بعدی آن را برای انتشار آماده کند.

در حال حاضر این قابلیت برای گوشی‌های هوشمند جدید مانند آیفون 7 و یا سایر میان رده‌ها و پرچمداران جدید iOS و اندرویدی قابل استفاده است. البته برای دستیابی به این قابلیت باید نرم افزار شبکه اجتماعی فیس‌بوک خود را بروزرسانی کنید.

 

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول