هواوی می‌گوید فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر به‌زودی به اپ گالری اضافه می‌شود

همان‌طور که می‌دانید با شکراب شدن رابطه هواوی و آمریکا و تحریم‌های ترامپ، گوگل مجبور شد از عرضه خدمات و اپلیکیشن‌های خود روی گوشی‌های هواوی دست بکشد. به این ترتیب گوشی‌های جدیدی مثل میت 30 پرو از پلی استور گوگل و همچنین اپلیکیشن‌هایی مثل جیمیل و گوگل مپس محروم شدند. به این ترتیب تنها راه نصب اپلیکیشن‌ها به‌صورت رسمی استفاده از اپ گالری هواوی روی این گوشی‌هاست.

با این‌حال تعداد و تنوع اپلیکیشن‌های اپ گالری هواوی نسبت به پلی استور گوگل بسیار  محدود است و به همین دلیل کاربران با مشکلاتی روبرو هستند. حالا هواوی اطمینان داده که به‌زودی اپلیکیشن‌های محبوب فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر به AppGallery خواهند آمد. نبود پلی استور شاید برای کاربران چینی مشکل بزرگی نباشد اما هواوی اگر می‌خواهد کماکان پیشرفت کند به مشتریان غربی نیاز دارد و مشتریان غربی نیز به اپلیکیشن‌های محبوبی مثل اینستاگرام.

هواوی که از تابستان گذشته از نصب پلی استور روی گوشی‌هایش منع شده سرعت توسعه سرویس‌های موبایلی خود موسوم به Huawei Mobile Services را به‌عنوان جایگزین سرویس‌های گوگل افزایش داده است. در این سرویس اپلیکیشن‌هایی مثل مرورگر هواوی، فضای ابری هواوی، کیف پول هواوی و البته اپ گالری هواوی به عنوان جایگزین‌های گوگل کروم، گوگل درایو گوگل پی و پلی استور عرضه شده‌اند.

اما اضافه کردن اپلیکیشن‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی یعنی اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک شاید مهم‌ترین قدم باشد. ریچارد یو مدیرعامل هواوی موبایل در کنفرانسی در روز دوشنبه قول اضافه شدن این اپلیکیشن‌ها را داد؛ هرچند که زمان دقیق آن را اعلام نکرد.

هواوی ادعا می‌کند اپ استور این شرکت به ۶۰۰ میلیون کاربر در ۱۷۰ کشور سرویس می‌دهد و می‌تواند خلأ حضور پلی استور را برای کاربران جبران کند. اما همان‌طور که می‌دانید راضی کردن توسعه‌دهندگان به عرضه اپلیکیشن‌های خود در اپ گالری هواوی کار ساده‌ای نیست و این استور هنوز فاصله فراوانی با پلی استور دارد.

/فارنت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول