طراحی جدید مهندسان فیسبوک برای اپلیکیشن مسنجر

فیسبوک اخیرا طراحی جدیدی را برای اپلیکیشن مسنجر خود در نظر گرفته که با حذف تب دیسکاور (Discover)، ظاهری ساده‌تر را برای این پلتفرم پیام‌رسان به ارمغان آورده است.
این شرکت در نیمه نخست سال 2018 رسما از تصمیم خود برای اعمال تغییراتی جدید در مسنجر خبر داد و به کاربران خود وعده داد که تمامی ‌تلاش خود را برای ارائه محیطی ساده و به دور از هرگونه عنصر اضافی بکار خواهد بست. در آن زمان، دیوید مارکوس، مدیریت مسنجر را بر عهده داشت که اکنون وی به پروژه رمزارز لیبرا ملحق شده است.
حال استان چادنووسکی، هدایت تیم مسنجر را برعهده دارد و قرار است تغییراتی به منظور ارائه بهتر یک اپلیکیشن پیام‌رسان که همان چت و گفتگو میان کاربران است، در آن پیاده شود. بخشی از این طراحی، شامل حذف تمامی‌عناصر کسب‌وکار محور از این اپلیکیشن می‌شود که وجود آن‌ها، استفاده چندانی برای کاربران نداشت.
تب دسکاور که برای شناسایی اکانت‌های متعلق به کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گرفت و عملکرد آن مبتنی بر ربات‌های هوش مصنوعی بود، دیگر جایی در این اپلیکیشن ندارد. مورد دیگری که پیش از این در فیسبوک مسنجر وجود داشت، Instant Games است که در واقع، تلاشی از سوی این شرکت برای ارائه تجربه بازی‌های وب در محیط موبایل محسوب می‌شد.
اگرچه Instant Games همچنان در نسخه وب مسنجر موجود است اما همانند دیسکاور، دیگر جایی در اپلیکیشن موبایلی مسنجر ندارد. همچنین دیگر دسترسی به این بازی‌ها از طریق اپلیکیشن اصلی فیسبوک نیز فراهم نیست.
در طراحی جدید، فیسبوک بخشی را به نام People در نظر گرفته که مطابق با آنچه در تصویر می‌بینید، کادرهای مربعی بزرگی به افراد و دوستانی که اخیرا استوری خود را بروزرسانی کرده‌اند اختصاص یافته است. همچنین لیست مخاطبین نیز با توجه به بیشترین ارتباط کاربر با آن‌ها و البته آنلاین بودن، مرتب می‌شوند.
/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول