آموزش سواد رسانه و فضای مجازی برای ۵۳۶ فعال فرهنگی تأثیرگذار

حجت الاسلام حسن شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری ۱۰ کارگاه آموزش سواد رسانه و فضای مجازی برای تشکل‌های دینی و اقشار تأثیرگذار فرهنگی خبر داد.

  • رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی را عرصه کارزار تفکرات گوناگون و میدان کارزار، جنگ حقیقی فکری معرفی کرده و شرط برد در این کارزار را ورود به میدان و استفاده از معارف اسلامی و الهی در این زمینه برشمرده‌اند و با اشاره به پیشرفت بدون توقف و اجتناب ناپذیر تکنولوژی‌ها، تدبیر، برنامه، زهکشی و هدایت در این فضا را تبدیل تهدید به فرصت می‌دانند.
  • این برنامه در راستای عمل به وظایف سازمانی که تحقیق و بررسی در خصوص شیوه‌ها و ترفندهای تبلیغاتی سو و تهاجم فرهنگی علیه جامعه اسلامی و اتخاذ تدابیر لازم جهت خنثی‌سازی و مقابله با آن‌ها و تنویر افکار عمومی از وظایف این سازمان است.

  • طرح ارتقا سواد رسانه و فضای مجازی برای ۵۳۶ نفر از ائمه جماعت و روحانیون، مداحان، مسئولین هیئات مذهبی، مدیران کانون‌های فرهنگی – تبلیغی، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان فرهنگی تأثیرگذار شهرستان‌های اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، تبریز، سراب، شبستر، مراغه، مرند و هشترود.
  • این طرح در قالب کارگاه آموزشی نیم روزه در محورهای ضرورت داشتن سواد رسانه‌ای، تحلیل محتوایی رسانه، مدیریت حضور در شبکه‌های اجتماعی و اهداف و مقاصد پنهان تولید کنندگان محتواهای رسانه‌ای اجرا شد.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول