کرونا ، دورکاری و لزوم بهبود سرعت اینترنت

با توجه به شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در نقاط گسترده ای از جهان، مبحث دورکاری بسیار داغ تر از قبل شده و بسیاری از دولت‌های جهان را واداشته تا با صدور مجوز و دستورالعمل های ویژه به ادارات و سازمان های مختلف، کارکنان و پرسنل خود را از حضور و ترددهای غیر ضروری در سطح شهر منع کنند.

بر اساس گزارش وب سایت کامپیوتر ورلد، حالا به نظر می رسد که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان ، مساله دورکاری بیش از پیش از اهمیت خاصی برخوردار شده است به گونه ای که بسیاری از کارمندان و پرسنل شرکت ها و ادارات مختلف مجبورند از منزل با بهره گیری از رایانه های شخصی و شبکه اینترنت پرسرعت به کار و فعالیت های خود به صورت از راه دور بپردازند.

نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G که در سال های اخیر به شدت مورد توجه شرکت های مخابراتی ، اپراتورها و غول های تکنولوژی قرار گرفته است، از سرعت و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر نسل های پیشین شبکه های اینترنت برخوردار است.

حالا به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا در جهان می تواند عامل محرکی برای لزوم توسعه زیرساخت های لازم برای راه اندازی و برقراری شبکه ۵G باشد و بدین ترتیب بسیاری از کشورهای درگیر به فکر توسعه هرچه سریعتر این نسل جدید و پرسرعت از شبکه اینترنت همراه بیفتند.

از قابلیت های نسل پنجم شبکه اینترنت ۵G می‌توان به سرعت بسیار بالا، تماس صوتی با کیفیت ، ظرفیت بالاتر ، پایداری و تأخیر بسیار کم و بهره‌مندی از قابلیت واقعیت مجازی و افزوده اشاره کرد.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

 

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول