«به تخلفات دیجی‌کالا قاطعانه رسیدگی می‌کنیم»

[صفحه به‌روز شونده خبر این اتفاق: آخرین اخبار این موضوع را به‌صورت لحظه‌ای ببینید]

سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما:

  • به محض مراجعه همکاران ما به انبار دیجی‌کالا، آن‌ها ادعا کردند که هیچگونه ماسک و اقلام بهداشتی در انبارهایشان موجود نیست، اما وقتی همکاران ما به اتفاق بازرسان وزارت صنعت و دو نفر از همکاران وزارت بهداشت وارد انبار‌های این شرکت شدند در حین بازدید به مقادیری ماسک برخوردند.
  • همین که آن‌ها وجود ماسک را انکار کردند اختفا به قصد گرانفروشی محسوب می‌شود و این فروشگاه اینترنتی در خصوص بحث تعداد ماسک‌ها قصد شانتاژ دارد و قاعدتا هیچ کارشناسی نمی‌تواند در وهله نخست تعداد دقیق را حدس بزند و نیاز به بازشماری داشت و طبق بررسی نهایی ۵۴ هزار ماسک در این انبار وجود داشته است.
  • بعد از اینکه این ماسک‌ها کشف شد، کارکنان این شرکت ادعا کردند که این کالا‌ها را برای مشتری ثبت سفارش کرده‌اند و در حال ارسال هستند که اولاً این ثبت سفارش غیرقانونی است و طبق صورت جلسه‌ای که از نمایندگان وزارت بهداشت تنظیم کرده‌اند این ارز، غیرقانونی است و دوم این که شرکت یک بسته ۱۲ عددی ماسک را به قیمت ۲۹۹ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسانده بود که قیمت هر ماسک حدود ۲۵ هزار تومان بوده است و جالب اینکه این ماسک‌ها را به مصرف کننده اصلی هم نفروخته بودند بلکه به خرده فروش‌ها عرضه کردند که در عمل گرانفروشی محرز است.
  • بر اساس اعلام وزارت بهداشت، این شرکت حق و اجازه عرضه ماسک را نداشته است و همانطور که هفته قبل هم در نشست خبری عرض کردم هیچ کسی خارج از چارچوب وزارت بهداشت حق عرضه ماسک، اقلام بهداشتی، شوینده و مواد ضدعفونی کننده را ندارد.
  • دیروز هم وزارت بهداشت اعلام کرد برای نیرو‌هایی که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند با کمبود ماسک مواجهند و یک مجموعه‌ای که با خرید و اعتماد مردم به این درجه از اعتبار رسیده است، نباید در این شرایط عاملی شود تا این اقلام با قیمت چند برابر قیمت واقعی به دست مصرف کننده اصلی برسد.
  • سازمان تعزیرات با وجود همه فشار‌هایی که در این پرونده وجود دارد، با شفافیت و قاطعیت به این پرونده خارج از نوبت رسیدگی می‌کند و تحت تاثیر شانتاژ‌هایی که مدیران شرکت به راه انداخته اند، قرار نمی‌گیرد و قاطعانه به اختفا به قصد گرانفروشی این شرکت رسیدگی خواهد شد و هفته آینده رای پرونده را به اطلاع هموطنان خواهیم رساند.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول