توییتری‌ها هم دورکار شدند

به گزارش گلف تو دی، در چند روز گذشته بسیاری از شرکت‌های درّه سیلیکون (Silicon Valley) در جستجوی روش‌هایی برای پیشگیری ابتلا کارکنان خود به بیماری کووید-19 هستند.

بر اساس آمار منتشرشده، دو نفر از کارمندان شرکت آمازون در ایتالیا با این ویروس آلوده شدند و شرکت فیس بوک نیز به کارمندان خود هشدار داده که وظایف کاری خود را از منزل انجام دهند.

درّه سیلیکون، نام درّه‌ای در ایالت کالیفرنیای آمریکاست که محل تجمع و استقرار شرکت‌های بزرگ و همچنین شرکت‌های نوپا و تازه تاسیس (استارت آپ) در حوزه‌های مختلف فناوری است و متخصصان و پژوهشگران از تمامی نقاط جهان در این شرکت‌ها مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

 

این شرکت گفت: “در حال حاضر، همه کارمندان خود در سطح جهان را تشویق می‌کنیم تا در صورت امکان از خانه، کارهای خود را انجام دهند. هدف ما کاهش احتمال ابتلا به بیماری کووید-19است. ما با احتیاط فراوان و حداکثر فداکاری برای سالم نگه‌داشتن اعضاء گروه خود تلاش می‌کنیم. ”

توییتر همچنین کارمندان خود در هنگ‌کنگ، ژاپن و کره جنوبی را مستلزم دورکاری دانسته است.

البته این شرکت اعلام کرد که دفاتر ایالات‌متحده برای کارمندانی که نیاز به حضور در شرکت دارند، باز است.

توییتر گفت:” هرچند که این روش تغییر بزرگی در شرکت ما محسوب می‌شود، اما در حال حاضر، نیازمند به پراکندگی کارمندان و ارتباط از راه دور هستیم.”

پیش‌ازاین نیز توییتر سفرهای تجاری “غیرضروری” را لغو کرد که به‌عنوان‌مثال می‌توان به حضور مدیرعامل این شرکت، جک دورسی در کنفرانس South By Southwest در آستین (تگزاس) در اواخر این ماه اشاره کرد.

شیوع کروناویروس موجب افت شدید ارزش سهام شرکت‌های فناوری شده است و درآمد غول‌های فناوری مانند اپل کاهش‌یافته است.

محدودیت‌های جدید سفر کارمندان فناوری به چین و لغو شدن کنفرانس‌های glitzy که توسط شرکت‌هایی مانند فیس بوک برگزار می‌شود  نیز بر افت سهام این شرکت‌ها تأثیرگذار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول