شناسایی عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در اینستاگرام

سرهنگ روح الله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد :

  • در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا و بیان این موضوع که تصاویر خصوصی دخترش در فضای مجازی در حال انتشار می باشد،موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.
  • با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از  شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویرخصوصی دختر جوان کرده که سبب هتک حیثیت وی شده است.
  • کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات فنی، متهم را شناسایی کردند و باهماهنگی مراجع قضایی به اداره پلیس انتقال دادند.
  • متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شده ولی در نهایت در مواجه با مستندات پرونده ضمن اقرار به جرم خود و بیان داشت که به انگیزه انتقام جویی و بنا به اختلافاتی که به بهانه ازدواج با دختر شاکی داشتم اقدام به انتشارعکس های شخصی و خصوصی ایشان در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام کردم.
  • در بحث ازدواج و ورود به شبکه های اجتماعی قدرت تجزیه و تحلیل و همفکری با خانواده بسیار مهم است زیرا کسی که  برای خواستگاری و تشکیل خانواده در فضای مجازی اقدام می کند در آینده نیز ممکن است در فضای مجازی اقدامات دیگری را نیز انجام دهد و به راحتی بنیان خانواده ای را ویران کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول