۶ دلیل مهم بلاک شدن در اینستاگرام

فرض کنید شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام، اخیرا یک حساب کاربری را که مربوط به کسب و کار خودتان است  راه اندازی کرده‌اید. مطالب فوق العاده‌ای در صفحه خود قرار داده‌اید و از این بابت بسیار خوشحال هستید. از طرف دیگر تعداد فالورهای صفحه شما در حد مناسبی است. اما این خوشحالی خیلی طول نمی‌کشد. چون اینستاگرام بنا به دلایل کاملا نامعلوم حساب کاربری شما را مسدود کرده است.

در ادامه ۶ دلیل اصلی را که اینستاگرام اقدام به مسدود کردن و یا محدود کردن فعالیت کاربران خود می‌کند، بررسی می‌کنیم.

دلیل اول 

به نظر می رسد اولین دلیل برای اینکه اینستاگرام کاربران خود را به صورت موقتی مسدود می‌کند، این است که کاربر در یک زمان، تعداد زیادی لایک و یا فالور جمع کرده است. دلیل این اتفاق می‌تواند همکاری با شرکت‌های دیگر برای معرفی صفحه و یا افزایش فالور و لایک به صورت دستی باشد.

برای رفع این مشکل ابتدا، تمام صفحات جعلی را که در طی یک هفته اخیر صفحه شما را فالو کرده‌اند، از لیست فالورهای خود پاک کنید. تجربه نشان داده است که حدود ۸۰ درصد فالورهای صفحات با حجم بالای فالور، حاب های کاربری جعلی و یا اسپم هستند. اینستاگرام در یکی از صفحات رسمی خود به این موضوع اشاره کرده است که عبور تعداد لایک . فالور از حد مجاز منجر به مسدود شدن حساب کاربردی می‌شود. بر این اساس در هر ساعت، حداکثر تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، فالورها و پیام‌ها نباید بیشتر از ۶۰ تا باشد. اما اگر حساب کاربری شدما اخیرا ساخته شده است این تعداد چیزی در حدود ۳۰ خواهد بود. بر این اساس تعداد فعالیت‌های شما در هر روز نباید بیشتر از ۱۴۴۰ باشد. اگر این قانون اینستاگرام رعایت نشود، حساب کاربری موقتا مسدود می شود. تا زمانی که حساب کاربری مسدود باشد، هیچ کاربری نمی تواند از ۲ ساعت تا ۲ هفته برای پست های صفحه شما کامنت و لایک بگذارد و از طرفی نمی تواند برای شما پیام بفرستد. اگر این اتفاق برای شما افتاد لازم نیست هیچ کاری انجام دید. فقط باید صبر کنید تا حساب کتربری از حالت مسدود خارج شود.

دلیل دوم 

اینستاگرام، الگوریتم ارسال پست از طریق هر حساب کاربری را رصد می‌کند. نکته مهم این است که فقط شبکه‌های اجتماعی از روند صحیح این الگوریتم باخبرند. پس قرار نیست اگر صفحه‌ای در هر ساعت ۵ پست روی صفحه خود قرار می‌دهد و مسدود نمی‌شود، تعداد پست های مجاز در هر ساعت برای شما نیز همین مقدار باشد. متخصصان شبکه‌های اجتماعی به کاربران توصیه می‌کنند که هرگز یک پست مشابه را در یک زمان در دو حساب کاربری منتشر نکنید. از طرفی یک فاصله زمانی حدود ۳۰ دقیقه‌ای بین قرار دادن هر پست در صفحه خود در نظر بگیرید.

دلیل سوم 

اینستاگرام به شدت قوانین مربوط به حق تکثیر یا همان کپی رایت را رعایت می‌کند. پس اگر پستی در صفحه خود قرار دادید که در آن قانون حق تکثیر را رعایت نکردید انتظار این را داشته باشید که اینستاگرام حساب کاربری شما را مسدود کند. برای رعایت این قانون اگر قرار است پستی از صفحه دیگر را در صفحه خود منتشر کنید، حتما اسم آن صفحه و یا صاحب پست را تگ کنید. اگر از تصویری با هدف تبلیغ یا هر هدف شغلی دیگر استفاده می‌کنید، حتما باید از صاحب عکس اجازه دریافت کنید. علاوه بر این، اگر از پستی که همراه با موسیقی است استفاده کنید و اجازه استفاده از آن موسیقی را نداشته باشید، اینستاگرام آن پست را حذف خواهد کرد. اگر به هر دلیلی از شما به عنوان حساب کاربری ناقض حق تکثیر به اینستاگرام شکایت شود، اینستاگرام حساب کاربری شما را مسدود خواهد کرد.

دلیل چهارم 

انتشار تصاویری که به هر دلیلی در آن‌ها قوانین مربوط به شبکه‌های اجتماعی نقص شده باشند، باعث مسدود شدن کاربر می‌شود. تصاویری که حاوی تصاویر عریان، محتوای جنسی و یا محتوای خشونت آمیز هستند، از جمله این تصاویر به حساب می‌آیند. به هر دلیلی که یکی از این تصاویر را پست کنید، از طریق اینستاگرام مسدود خواهید شد. پس جانب احتیاط را رعایت کنید.

دلیل پنجم 

اگر به هر دلیلی حساب کاربری شما از سوی حسای کاربری دیگری ریپورت شود، اینستاگرام صفحه شما را مسدود خواهد کرد. دلایلی که می تواند منجر به ریپورت شدن حساب کاربری ز سوی فرد دیگری شود عبارتند از: تعداد لایک‌ها ، کامنت‌ها، وفالورهاس بیش از حد مجاز یا انتشار محتوای توهین آمیز، نامناسب و از این دست.

دلیل ششم

اگر از طریق چندین دستگاه وارد حساب کاربری خود شوید ممکن است از طرف اینستاگرام مسدود شود چون اینستاگرام تصور میکند که حاب کاربری شما هک شده و برای در امان ماندن از دسترسی‌های غیر مجاز آن را مسدود می‌کند. هرچند اگر با دریافت ایمیل یا پیامک ورود خود به حساب کاربری از طریق چند دستگاه مختلف را تایید کنید، احتمال مسدود بودن در اینستاگرام بسیار کم خواهد بود.

/کلیک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول