درگیری در فضای حقیقی باعث هتک حیثیت در فضای مجازی شد

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس با اعلام این خبر بیان کرد:

  • پسری جوانی با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به این پلیس در اظهاراتش بیان کرد مدتی است که در یکی از استان‌های همجوار مشغول به تحصیل می‌باشم که شخصی ناشناسی به‌صورت مخفیانه تصاویر بنده که در حال استراحت در خوابگاه بودم را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به همراه اطلاعتم منتشر کرده است. لذا از کارشناسان این پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم .
  • با توجه به مستندات ارائه‌ شده توسط شاکی مشخص شد متهم با استفاده از ترفندهای مختلف نسبت به ایجاد صفحه جعلی به نام شاکی اقدام و با ارسال تصاویر خصوصی‌اش به بستگان نامبرده در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای شاکیِ ایجاد مزاحمت کرده است.
  • با اقدامات تخصصی، متهم در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
  • متهم در زمان حضور در پلیس فتا منکر هرگونه ارتباط با پرونده تشکیل شده را داشت اما با مواجهه با ادله و مستندات موجود انکارناپذیر به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌جویی خواند.
  • در تحقیقاتی که از متهم به عمل آمد، مشخص شد نامبرده در دانشگاه با شاکی درگیری لفظی پیدا می‌کند که در ادامه متهم جهت انتقام‌جویی از شاکی دست به انجام چنین عملی می زند.
  • متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد. برابر قانون «هرکس به‌وسیله دستگاه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی‌که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.»
  • کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیک، لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

/پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول