دیجی کالا در خطر کاهش اعتبار | واکنش کاربران توییتر به خبر احتکار ماسک

از زمان انتشار این خبر تا ظهر روز ۱۲ اسفند، ۹ هزار توییت در مورد دیجی کالا و خبر احتکار ماسک منتشر شد و ۴،۱۰۰ کاربر در این بحث مشارکت کردند.

اندکی بعد دیجی کالا در بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد و عدد واقعی را ۳۴ هزار ماسک خواند که در حال ارسال برای مشتریان بوده است.

سازمان تعزیرات بعدا این خبر را تصحیح کرد. تعداد ۵ میلیون ماسک ضبط شده مربوط به کل هفته و انبارهای دیگر می شده است.

حتی در صورت اثبات نادرست بودن خبر هم دیجی کالا با خطر جدی کاهش اعتبار روبرو است. دیتاک با استفاده از توان فنی خود و تحلیل بیگ دیتا، واکنش کاربران را در این زمینه مورد بررسی قرار داده است.

بهره گیری از این نوع تحلیل می‌تواند برای بیزینس‌ها در شرایط این چنینی بسیار مفید باشد.

  • ۵۵ درصد کاربران دیجی‌کالا را آماج حملات خود قرار دادند و به شدت از این رفتار او انتقاد کردند.

۲۲ درصد این افراد دیگران را به تحریم دیجی کالا دعوت کردند یا اعلام کردند دیگر از این سایت خرید نمی کنند.

  • ۲۷ درصد از کاربران این خبر را درست ندانستند.

۵۹ درصد از این کاربران نسبت به اخبار صدا و سیما اظهار بی اعتمادی کردند.

۲۳ درصد به دیجی‌کالا اعتماد داشتند.

۱۵ درصد از توییت ها هم به تکذیب خبر صدا و سیما پرداخته بودند.

  • ۱۸ درصد باقی مانده توییت‌ها جهت‌گیری خاصی در این زمینه نداشتند.

بخش بزرگی از این توییت‌ها تنها خبرهای مربوط به این موضوع را منتشر کرده‌اند که ۵۹ درصد این کاربران را تشکیل می‌دهند.

۲۷ درصد نیز برای تحلیل این موضوع درخواست تحقیق و ارائه مدارک بیشتر بودند یا از کاربران درخواست داشتند تا پیش از اثبات قضاوت نکنند.

بر این اساس بیشترین واکنش به این خبر انتقاد از دیجی کالا با ۴۳ درصد بوده است.

بعد از آن بی اعتمادی به خبر صدا و سیما بیشترین تکرار را با ۱۶ درصد داشته است.

۱۲ درصد از کاربران هم از تحریم دیجی کالا سخن گفتند. 

 

/دیتاک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول