اهمیت فضای مجازی روشن‌تر شده است

حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه هیات دولت با بیان اینکه بیماری کرونا یک بیماری فراگیر است و تقریبا دامنه آن همه استان‌های ما را فرا گرفته، تاکید کرد که در این شرایط اهمیت فضای مجازی روشن‌تر شده است.

روحانی در ادامه از صدا و سیما خواست در این ایام که مردم برای حفاظت از جان خود بیشتر در خانه هستند، برنامه‌های شادتری برای مردم ارائه بشود. او افزود: مردم وقتی در یک آپارتمان و خانه کوچک می‌خواهند محدود و محصور شوند، نمی‌توانند در اجتماعات شرکت کنند، رفت و آمد به آن صورت نمی‌توانند داشته باشند، باید صدا و سیما در خانه آن را جبران کند و ان شاءالله این کار انجام می‌گیرد. رئیس‌جمهوری همچنین گفت: همه هنرمندان در فضای مجازی بیایند؛ همه دانشمندان در فضای مجازی بیایند؛ همه روانشناس‌ها و همه آنهایی که می‌توانند لبخند برای مردم به ارمغان بیاورند در فضای مجازی بیایند.

ظرفیت بزرگ فضای مجازی

رئیس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه راجع به دولت الکترونیک و فضای مجازی حرف زیاد زدیم، گفت:

  • قبلا در هر مقطعی گفتیم که در دنیای امروز باید از فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم؛ الان در این شرایط اهمیت این مساله بیشتر و واضح‌تر و روشن‌تر شده است. این روزها می‌خواهیم کسب و کار هم با فضای مجازی باشد؛ می‌خواهیم تامین مواد مورد نیاز مردم و ‌خرید و فروش هم به‌صورت دیجیتال باشد؛ خودِ این مساله و فضا باید ما را برای حرکت بیشتر تشویق کند.
  • فضای مجازی مخصوصا در این شرایط یک ظرفیت بزرگ است؛ باید همه همدیگر را یاری و کمک کنیم و دولت الکترونیک خود را بسازیم؛ ارتباطات دیجیتالی خود را بیشتر و اقتصاد خود را به سمت دیجیتال هدایت کنیم.  رئیس‌جمهوری افزود: به مردم قول می‌دهم دولت با همه توان در خدمت مردم است؛ وزارت بهداشت و درمان در خدمت مردم است؛ با همکاری همدیگر با تعاون و یاری یکدیگر ان شاءالله از این مشکل عبور خواهیم کرد.

/دنیای اقتصاد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول