ویژگی جدید توییتر: “استوری” به سبک اینستاگرام

از زمان تأسیس توییتر در مارس ۲۰۰۶  تاکنون، این پلتفرم تنها یک نوع پست دارد. شما می توانید یک توییت در توییتر منتشر کنید که تاریخ انقضا ندارد. اما امروز نوعی جدید از توییت رونمایی شد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این قابلیت جدید که fleets نام دارد می توانند توییت موقتی یا توییت زودگذر نیز خوانده شود چرا که ، شامل پست هایی می شوند که ۲۴ ساعت قبل از ناپدید شدن در جدول زمانی جداگانه در بالای جدول زمانی اصلی ظاهر می شوند. به عبارت دیگر شاید بیراه نباشد اگر بگوییم از این پس شاهد نسخه ای مشابه با استوری های اینستاگرام، واتساپ، اسنپ چت در توییتر باشیم.

مدیر محصولات گروه توییتر ، در وبلاگ این شرکت گفت: “توییتر برای گفتگو درباره آنچه شما به آن اهمیت می دهید تلاش می کند، اما ، بعضی از شما به ما می گویید که به دنبال قابلیت های جدید هستید و ما می خواهیم این امکان را برای شما فراهم کند که مکالمات را به روشهای جدید با فشار کمتر و کنترل بیشتر ، فراتر از توییت و پیام های مستقیم انجام دهید. به همین دلیل از امروز در برزیل ، ویژگی جدیدی(fleets) را آزمایش می کنیم ، راهی جدید برای شروع گفتگوها از افکار زودگذر شما. “

برای ایجاد  توییت زودگذر کافیست، روی یک دکمه + که در ردیف خانه جدید ارسالهای زودگذر در بالای اکانت شما ظاهر می شود ، ضربه بزنید. از آنجا می توانید تا ۲۸۰ کاراکتر متن تایپ کنید یا عکس و گیف و فیلم اضافه کنید. هنگامی که به پست خود رسیدید ، توییت زودگذر شما در بخش مخصوص خود جای می گیرد و افرادی که شما را دنبال می کنند می توانند این پیامها را ببینند یا شما می توانید توییت های زودگذر دیگران را ببینید.

البته یک محدودیت وجود دارد شما نمی توانید این پیام های موقتی را لایک کنید یا مجددا ریتوییت کنید. اما می توانید به توییت های زودگذر که دارای ایموجی واکنش هستند، واکنش نشان دهید. این ویژگی نیز برای اینستاگرامی ها آشنا است. همانطور که اشاره شد، این توییتهای موقتی در عرض ۲۴ ساعت محو می شوند.

واکنش اغلب کاربران به این ویژگی این است که بسیار شبیه استوری های اینستاگرامی است. اما توییتر اعلام کرده  بیش از یک سال است که روی پست های زودگذر خود کار می کند. نام این بخش فعلا fleets گذاشته شده است و فرصتی برای توییتر است تا بتواند برخی از زمینه های از دست رفته رقابت  خود با اینستاگرام ، اسنپ چت و سایر سیستم عاملهای اجتماعی را باز پس گیرد.

حدس زده می شود که این ویژگی افزون بر برزیل ، در بین کارمندان این شرکت نیز آزمایش می شود. طی ماه گذشته ، توییتر Chroma Labs را راه اندازی کرد ، یک استارت آپ هفت نفره  که توسط کارمندان سابق فیس بوک و اینستاگرام تاسیس شده است و تیمی برای ایجاد داستان های زودگذر .

/انتخاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول