بازار گرم فضای مجازی برای کمک به نیازمندان

این روزها دل ها به هم نزدیک و شکوفه های مهربانی در قلب ها جوانه می زنند، جشنی به وسعت انسجام و شور و شعف در دل‌های ناآرام برگزار می شود تا به برکت دستان پر مهر نیک اندیشان، خانه های ایتام و نیازمندان گلریزان شود.

جشن نیکوکاری امسال متفاوت تر از سال های گذشته در آغوش فضای مجازی و به صورت الکترونیکی برگزار می شود، صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع آوری می شود، به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی کارکرد های ویژه ای دارد که به تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری آن هم غیر حضوری می انجامد.

عید احسان و نیکوکاری با بحران کرونا ویروس سروکاری ندارد و مردم به جای حضور در پایگاه های الکترونیکی مراکز کمیته امداد، پرشورتر از گذشته به همنوع خودشان کمک می کنند.

با شیوع ویروس کرونای ۲۰۱۹، نوع دوستی و کمک به همنوع در آیین اسلام کنار گذاشته نشد چراکه بخشش و کمک به دیگران در سرشت هر انسانی است و این روزها، این کمک ها در قالب امداد الکترونیکی بازار محبت را گرم کرده است، اگر چالش لبخندی هم در سایه کرونا به وجود آمده این چالش رنگی واقعی می گیرد، البته به همت مهربانی های مردم.

امروز لب های ایتام و درماندگان برای لبخند پر از بهانه شده و شاید بتوان با این سرمایه احسان و نیکو؛ دلی را به دست آورد و با مهرورزی، بوستان وجود فردی را زینت و نهال عشق را به خوبی آبیاری کرد.

کرونا ویروس فرصتی برای همدلی و کمک کردن به همنوع

حجت الاسلام «محمد مختاری» امام جمعه موقت شهرستان بیرجند:

  •  هم اکنون که جامعه بشری درگیر ویروس کرونا است، باید از این فرصت برای کمک رسانی به همنوع بیشتر استفاده کرد.
  • این بلایا و اتفاقات ناگوار مانند کرونا ویروس امتحان الهی است و باید از این فرصت استفاده کرد، در هفته احسان و نیکوکاری و به دنبال بیماری کرونا، یکی از مصادیق روشن نیکوکاری، کمک به مراکز بهداشت است تا با همدلی این ویروس را شکست بدهیم.
  • در آستانه ایام عید نوروز نباید از محرومان غافل شد و می طلبد که به این قشر توجه ویژه داشت، در مرحله اول اولویت با همسایه و فامیل است و باید به صورت الکترونیکی به یاری  درماندگان شتافت.
  • توسعه امداد الکترونیکی و روش های پرداخت نوین می توانیم غیر حضوری هم بحث احسان را مد نظر داشته باشیم، فرصت موجود بهانه خوبی برای کسانی است که به دیگران رحم کنند، چراکه باید به دیگران رحم کرد تا خداوند هم به جامعه بشری رحم کند، امیدواریم با همدلی و صدقه دادن، این بلا از جامعه جهانی برطرف شود.

جشن نیکوکاری غیر حضوری  برگزار می شود/ توسعه امداد الکترونیکی

«رضا سلم آبادی»، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم گفت:

  • امسال همزمان با جشن نیکوکاری، به دلیل شیوع ویروس کرونا پایگاه‌ ها و مراکز میدانی جمع آوری کمک‌ های مردمی دایر نشده و کمک‌ها با روش‌های نوین غیرحضوری دریافت می شود.
  • خیران نیک اندیش برای کمک به محرومان در آستانه عید نوروز؛ می ‌توانند از روش‌های نوین برای ارسال کمک استفاده کنند این روش ها شامل اپلیکیشن های ثنا، سکه، بام و بله و کد دستوری # ۵۶*۱*۸۸۷۷* می شود و یا نیکوکاران می توانند با شماره گیری ۰۹۶۸۸۷۷ کمک های نقدی خود را پرداخت کنند.
  • شماره حساب ۰۱۰۲۱۰۲۸۹۱۰۰۵ نزد بانک صادرات و مراجعه به سایت امداد نیز روش‌های دیگر برای کمک های مردم است و دفاتر کمیته امداد خراسان جنوبی در سطح استان آمادگی دریافت کمک‌های مردمی را دارند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، این روش توصیه نمی ‌شود.
  • از ابتدای امسال تاکنون  ۵۴ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان جمع آوری کمک داشتیم که رقم آن قابل توجه است.

 

/شبستان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول