اگر شبکه ملی اطلاعات داشتیم سریعتر کرونا را مهار می کردیم

سید علیرضا آل داود پژوهشگر فضای مجازی:

  • حکمرانی سایبری در دنیای رسانه ای شده یکی از مهمترین اقدامات کشورها برای حفظ هویت مستقلشان، امنیت روانی، جلوگیری از سرقت کلان داده ها و … است.
  • با توجه به پیشرفت های کنونی در سطح دنیا بخصوص در فضای مجازی و زیست گسترده مردم در سکو ها و سرویس های برخط در این فضا اگر مباحث حکمرانی جدی گرفته نشود، هرج و مرج در سطح افکار عمومی به وجود خواهد آمد و مانند موضوع کرونا در داخل کشور دشمنان با تسلط بر این فضا افکار عمومی ما را بمباران اطلاعاتی خواهند کرد.
  • بمباران اطلاعاتی در جنگ شناختی ادراکی ترکیبی می تواند اضطراب اطلاعاتی در سطح جامعه بوجود بیاورد، اضطراب اطلاعاتی یکی از آثار سر ریز اطلاعات محسوب می شود که امروزه در شبکه های مجازی این مورد به وفور به چشم می خورد.
  • بر اساس نظر  بسیاری از محققان اضطراب اطلاعاتی از افزایش مداوم فاصله بین آنچه که ما می فهمیم و می دانیم با آنچه که فکر می‎کنیم که باید بدانیم ناشی می شود.
  • دشمنان با نفوذ دادن شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و اینستاگرام و پیام رسان هایی نظیر واتس اپ و تلگرام ابتدا داده های کلان از کشورها را بخصوص کشور ما را سرقت می کنند، سپس با تجزیه و تحلیل این داده ها در حوزه شناخت، ادراک، عواطف، احسسات و پارادایم های آنان عملیات های شناختی ادراکی ترکیبی را در موضوعات مختلف طرح ریزی خواهند کرد، مهندسی اطلاعات و جستجو ها، فیلترینگ حبابی، تروریسم سایبری- رسانه ای و … از مهمترین پیامدهای نداشتن حکمرانی سایبری مستقل در کشور هاست.
  •  در موضوع ویروس کرونا شاهد عملیات ترکیبی کرونا هراسی در سطح کشور هستیم، امروز بسیاری از پزشکان و کادر درمانی از وجود فضای مجازی رها شده در داخل کشور که منجر به نا امنی روانی شدید در موضوع کرونا در سطح افکار عمومی شده است ناراحت هستند و نخستین دستگاهی که باید در خصوص این ترور روانی در سطح جامعه پاسخگو باشد شخص وزیر ارتباطات و وزارتخانه متبوعش است.
  • چین در کنار تمام تلاش هایش برای کنترل شیوع، درمان و فرهنگ سازی برای کرونا به دلیل اینکه سالهاست حکمرانی رسانه ای سایبری اش در دستان خودشان است توانست با ایجاد امنیت روانی و پیام های درست برای مردمش در مدت زمان کوتاهی کرونا را تا حد زیادی مهار کند.
  • کروناهراسی در سطح رسانه ها و فضای مجازی بیش از خود کرونا به ما خسارت وارد کرده است، اظهار کرد: خطرناکتر از ویروس کرونا، کرونا هراسی توسط جریان نفوذ و دشمنان در فضای مجازی است که باید هرچه سریعتر برای پیشگری از نفوذ رسانه ای دشمن این فضا و پیام های رسانه ای بخصوص اخبار جعلی مدیریت شود.

/دانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول