شتابدهنده حوزه علوم شناختی افتتاح شد

شتابدهنده شناختی با عنوان “کاگنوتک” وابسته به موسسه آموزش عالی علوم شناختی، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و کمال خرازی مشاور عالی معاونت علمی فناوری در علوم شناختی افتتاح شد.

این شتابدهنده با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شتاب دهی به کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) و شرکت‌های خلاق حوزه علوم شناختی راه اندازی شده است. ارائه خدمات آموزش، مربیگری و سرمایه‌ای از جمله خدمات این شتابدهنده به شمار می‌رود. با ایجاد این زیست بوم مسائل روز با نگاه علوم شناختی پاسخ داده برای آنها محصولی نوآورانه ارائه می‌شود.

در حال حاضر ۳ استارتاپ در حوزه‌های پیشگیری از آلزایمر، غربالگری، مشاوره و آموزش اتیسم و آزمون‌های شناختی در این فضا مستقر هستند همچنین ۶ تیم برگزیده چالش سرمایه شناختی و طراحی بازی نیز در فضایی که شتابدهنده در اختیار آنها قرار داده است، مستقر هستند تا محصولات خود را با سرعتی بیشتر آماده ورود به بازار کنند.

با افتتاح این شتابدهنده با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری گامی شکوفایی و رونق زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه علوم و فناوری‌های شناختی برداشته شد.

در این مراسم دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه حوزه علوم و فناوری‌های شناختی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است، گفت:

  • کلینیک مغز و شناخت نمونه‌ای از یک مرکز است که روش‌های جدید تشخیص و درمان برای بیماران و افراد عادی در آن ارائه می‌شود.
  • وجود بیماری‌هایی مانند افسردگی، آلزایمر و بیماری‌های شناختی نشان می‌دهد که مغز نیز همچون سایر اعضای بدن نیاز به توانبخشی دارد و با توسعه روش‌های جدید و ایده ها می‌توان در مسیر درمان گام برداشت که خوشبختانه بسیاری از این ایده ها در کشور در حال پیاده‌سازی است.
  • ایجاد تحول در حوزه علوم شناختی جدی است. مراکز دانشگاهی و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای پیشرفت این حوزه اقدامات جدی انجام می‌دهند که راه اندازی این شتابدهنده نیز در همین راستا است.

کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حوزه علوم شناختی نیز ایجاد بازار کار و تولید محصولات مفید برای مردم را از اهداف راه اندازی این شتابدهنده دانست و یادآور شد که این شتابدهنده از فارغ التحصیلان در این زمینه حمایت می‌کند.

 

/اکوموتیو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول