اراده‎‌ای در وزارت ارتباطات برای شکل گیری شبکه ملی اطلاعات دیده نمی شود

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانا در پاسخ به این سئوال که «شایعات زیادی درخصوص بیماری کرونا در فضای مجازی وجود دارد که فضای روانی جامعه را بهم می زند، متولی کنترل این موارد چه نهاد و ارگانی است؟ گفت:

  • متاسفانه فضای مجازی یک فضای یله و رهایی است و چندان نظارتی بر روی آن صورت نمی گیرد.
  • حاکمیت و نظارت خاصی بر روی فضای مجازی صورت نمی گیرد، به دلیل عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشورمان با مشکلاتی روبرو هستیم. متاسفانه با برنامه ریزی که وزرات ارتباطات انجام داد عملا شبکه ملی اطلاعات در کشورمان شکل نگرفت.
  • هر کجا که فیبر نوری کشیده می شود و زیرسازی برای شبکه ملی اطلاعات صورت می گیرد، به نفع کشورمان است و در فضای روانی کشورمان بسیار تاثیرگذار است. عدم ایجاد این شبکه باعث جوسازی و ایجاد جو روانی منفی در کشورمان می شود. این موضوع به شدت موجب نگرانی آحاد مردم شده است.
  • بدون راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مدیریت صحیح فضای مجازی امکان پذیر نیست، عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به این معناست که در فضای مجازی حاکمیت نداریم. مثل این می ماند که شهرهای کشور بدون فرمانداری و استانداری و … اداره شود.
  • طبق قانون و مصوبه شورای عالی فضای مجازی وزارت ارتباطات مسئولیت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را بر عهده دارد اما متاسفانه اراده خاصی در تحقق این امر در وزارت ارتباطات دیده نمی شود.

/دانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول