واکنش رسانه‌ای ها به آگهی مزایده پیام رسان سروش

مهرزاد دانش منتقد سینمایی در واکنش به آگهی‌ مزایده پیام‌رسان سروش در صفحه توییتر خود نوشت: «مزایده پیام‌رسان سروش، بار دیگر نشان داد در حوزه فرهنگ و ارتباطات، تا زمانی که پذیرش باورمندانه مردم در میان نباشد، با خرج از بیت‌المال و تحمیل حقوقی و ممنوعیت‌های نابخردانه و اصرار رسانه‌ای و اجبار سازمانی، نمی‌توان پدیده‌ای را جا انداخت؛ ولو با پسوند محترمانه «ملی» تبلیغ شود».

پوریا عالمی، طنز نویس سیاسی و روزنامه نگار سابق هم در صفحه توییتر خود خطاب به رییس صدا و سیما نوشت: «شبیه این آگهی را سال‌هاست باید برای فروش قطعی صدا و سیما منتشر کنید؛ چون احتمالاً، صدا و سیما و پیام‌رسان دستوری سروش در جذب مخاطب و جلب اعتماد عمومی، نزدیک به هم هستند».

پژمان موسوی، روزنامه نگار هم با انتشار عکس آگهی مزایده این پیام رسان در صفحه توییتر خود، تاکید کرد: «نه پول، نه پشتوانه سازمانی عریض و طویل چون صداوسیما، نه میلیاردها تومان وام و کمک بلاعوض، هیچ کدام جای آزادی را نمی‌گیرند. این سرنوشت تمام آنهایی است که فضای مجازی را نمی‌شناسند و فکر می‌کنند می‌توانند مردم را در دسترسی به اطلاعات محدود کنند.»

محمد نوری، خبرنگار دیگری بود که در واکنش به این آگهی در صفحه توییتر خود نوشت: «پیام رسان سروش چشم و چراغ رسانه‌های مولود قدرت بود که ۲سال قبل با پشتوانه عظیم تبلیغی و مالی آمد تا آلترناتیو تلگرام شود. حال آگهی فروش آن، پیام‌های بسیار دارد. یک جنبه آن شکست صداوسیما در ‌رسانه داری است اما جنبه مهم‌ترش، ناکامی تفکر انحصارگرایی و نگاه ابزاری به رسانه های نوین است».

سید محمد لواسانی، خبرنگار سینمایی هم تاکید کرد: «مزایده گذاشتن پیام‌رسان سروش، یعنی فرار بی سر و صدا از زیر بار خسارتی که با تصمیم‌های عجولانه، مدیریت غلط و برنامه‌ریزی فاجعه، ضررهای زیاد مادی، معنوی و اخلاقی به دنبال داشت».

حامد رحیم پور، خبرنگار دیگری بود که در واکنش به این آگهی توییت زد: «تلگرام را فیلتر کردن که سروش جایگزینش شود، ولی الان آگهی مزایده سروش را در تلگرام پخش می کنند تا یکی پیدا شود که آن را بخرد. زیبا نیست؟»

امجد عبدی، خبرنگار دیگری بود که در توییتی خطاب به مسئولان صداوسیما نوشت: «خب حالا که این‌ پیام‌رسان را به مزایده گذاشتید، بهتر نیست بفرمایید تکلیف وام ۵میلیارد تومانی اختصاص یافته به سروش چه شد؟ و اینکه بعد از فروش چه بلایی بر سر اطلاعات کاربرانتان می‌آید؟»

کیاوش حافظی، خبرنگار هم انتقاد کرد: «سازمانی که همیشه دم انتخابات دقیق‌ترین نظرسنجی ها را انجام می دهد مگه می شود از روز اول نداند سروش به هیچ جا نمی رسد؟ مشکل اینجاست که دهن کجی به مردم وظیفه سیستماتیک رسانه ملی شده است».

روزنامه آفتاب یزد هم در صفحه امروز خود این مزایده را پایان کار جایگزین تلگرام خواند و نوشت: «زمانی که پیام‌رسان تلگرام در ایران فیلتر شد، هزینه و تبلیغات گسترده‌ای صورت گرفت تا پیام رسان‌های داخلی‌ای چون سروش دیده شود. در واقع این پیام‌رسان آمده بود تا جای تلگرام را بگیرد اما همان زمان هم به دلیل ایرادات فنی‌ای که برای آن به وجود آمده بود نتوانست جایی در میان مخاطبان برای خود باز کند. از همین رو بازار استفاده از فیلتر شکن‌ها برای ماندن در تلگرام داغ شد. حالا پیام‌رسان سروش به آخر خط رسیده چرا که صدا و سیما طی آگهی‌ای این پیام‌رسان را به مزایده گذاشته است. این کار صدا و سیما به معنای شکست پیام‌رسان سروشی است که برای رقابت با تلگرام پا به عرصه گذاشت اما هیچ‌گاه با اقبال عمومی مواجه نشد.»

 

/شفقنا/

One comment

  • ملیحه

    وقتی رقابت نباشد
    رقیب ها فیلتر باشند
    همین میشه !!!!!!!
    مثل خودروی ایرانی که بدون رقیب خارجی و به ارابه مرگ معروف شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول