شایعات کرونا در فضای مجازی بیشتر از واقعیت آن است

سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان :

  • شایعه، ترویج‏ خبری ساختگی است که بر پایه بزرگ‏نمایی، رعب‏آفرینی و یا تحریف استوار است، در بیان چنین خبری، جنبه کم‏رنگی از حقیقت دیده می‌شود، لذا کاربران در انتشار اخبار مربوط به ویروس کرونا مراقب شایعات مجازی باشند.
  • متاسفانه در روزهای اخیر شاهد آن هستیم که شایعات در مورد کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیداد می‌کند و اخبار مستند و مطالب مفید درباره پیشگیری از ابتلا به این ویروس بین آنها گم شده است.
  • کاربران سعی نمایند با استفاده از ظرفیت گسترده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به جای کمک به انتشار شایعات دلهره‌آور، محتواهای آموزشی موثر برای پیشگیری از بیماری را بازنشر دهند و از انتشار هر گونه مطلب دلهره آور خودداری کنند.
  • عده‌ای از افراد سودجو و کلاهبردار با دامن زدن به اخبار و شایعات در فضای مجازی، قصد سودجویی اقتصادی و فروش محصولات بهداشتی با قیمت بالا را دارند. لذا کاربران مراقب فروشگاه‌های جعلی و اجناس بهداشتی تقلبی ارائه شده در فضای مجازی باشند.
  • کاربران فضای مجازی با خودداری از انتشار(فوروارد) کورکورانه اخبار مربوط به ویروس کرونا در فضای مجازی، زنجیره گسترش شایعات مخرب در این باره را قطع نموده چرا که انتشار اخبار غیر مستند به جامعه استرس وارد می‌کند.
  • اخبار مربوط به کرونا را فقط و فقط از منابع رسمی پیگیری نموده و در صورت دریافت هر خبر مربوط به ویروس کرونا زودباور نباشیم، سریعا آن را منتشر نکنیم و منبع و صحت آن را بررسی نماییم همچنین از انتشار اخبار و شایعات و فیلم‌های مربوط به ویروس کرونا در فضای مجازی خودداری نمایند زیرا پلیس فتا با انتشاردهندگان هرگونه شایعات درباره ویروس کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برخورد جدی خواهد کرد.

/پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول