آپارات، نماوا، کافه‌بازار و روبیکا پیشتاز رسانه‌های دیگر در مبارزه با کرونا

بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر –ساترا- آپارات به عنوان پلتفرم اشتراک ویدئو، به منظور کاهش اخبار جعلی در خصوص کرونا از دو روش حذف محتوای جعلی و ترویج محتوای صحیح و سالم در این خصوص به تسهیل فضا برای انتشار اخبار صحیح پرداخت.

تعداد قابل توجهی از محتوای جعلی با پایش ماشینی و گزارش های مردمی حذف و کانال ستاد اطلاع رسانی کرونا را در اخبار داغ خود قرار داد تا منبع مطمئنی برای کاربران شود.

از سوی دیگر این مجموعه بیش ۱۰۰ کانال مدرسه و موسسه آموزشی را میزبانی کرد و در مجموع حدود ۸ میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزنده با هشتگ کرونا را به نمایش درآورد.

رسانه روبیکا نیز در زمان تعطیلی مدارس و موسسات آموزشی با ۶۰ میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزشی در این زمینه رکورددار بود. این رسانه با میزبانی از محتوای ۱۰۹ هزار معلم، ۵۵ هزار مدیر و ۹۵۰ هزار دانش آموز نقش مهمی در آموزش های از راه دور در زمان بحران کرونا داشت.

رسانه پخش ویدیوی نماوا با شروع تعطیلی ها، سه روز خدمات خود را برای همه مشترکین رایگان کرد. به علاوه تمامی محتواهای کودکان و انیمیشن ها در این رسانه تا زمان ادامه بحران بیماری کرونا رایگان شد. این تسهیلات منجر به افزایش ۲۰ درصدی بازدیدهای روزانه در این رسانه شد که نشان از استقبال مردم از این اقدامات دارد.

رسانه کافه بازار نیز در این فضا دست به کار شد و با اعطای تسهیلات به کاربران بیش از ۳.۵ میلیون دقیقه محتوا مرتبط با کرونا را برای کاربران به نمایش گذاشت. از سوی دیگر با ترجمه و دوبله محتواهای آموزشی سازمان بهداشت جهانی و ویدیوهای نهادهای متولی در بحث پیشگیری از شیوع کرونا نقش خود را برای کاهش خطرات کرونا ایفا کرد.

‍/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول