مصوبه جدید خدمات ارزش افزوده به اپراتورها ابلاغ شد

محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت:

  • به رغم وجود چالش‌ها و فشارهای بسیار زیاد، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره پایان دادن به کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده، روز گذشته به اپراتورها ابلاغ شد.

به گزارش مهر، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه ۳۰۰ این کمیسیون به منظور حمایت از حقوق مشترکین و با توجه به وجود برخی از چالش‌ها در ارائه خدمات ارزش افزوده از قبیل ناآگاهی برخی از مشترکین از شرایط و هزینه‌های عضویت، روش‌های استعلام وضعیت عضویت و لغو آن، عضویت ناخواسته و همچنین شفاف سازی در خصوص ارائه و استفاده از خدمات ارزش افزوده، به تصویب رسیده است.

مطابق این مصوبه، هر گونه جمع آوری مبالغ بابت خدمات ارزش افزوده برای مشترکان تلفن ثابت و همراه پس پرداخت (دائمی) و پیش پرداخت (اعتباری) صرفاً باید از محل اعتبار خدمات ارزش افزوده انجام شود.

دارنده پروانه موظف است پس از دریافت درخواست خدمات ارزش افزوده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر در سقف اعتبار خدمات ارزش افزوده مشترک، نسبت به فعال سازی خدمت ارزش افزوده درخواستی اقدام کند.

دارنده پروانه در صورت عدم وجود اعتبار خدمات ارزش افزوده، نمی‌تواند هیچ خدمت ارزش افزوده‌ای را به صورت غیر رایگان برای مشترک فعال کند.

دارنده پروانه موظف است در صورت اتمام اعتبار خدمات ارزش افزوده، پیامکی مبنی بر پایان اعتبار خدمات ارزش افزوده به مشترک ارسال کند. دارنده پروانه در توقف یا ادامه خدمات ارزش افزوده به صورت رایگان و در چارچوب قرارداد خود با ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده به مشترک مختار است.

هرگونه تمدید یا فعال سازی مجدد اعتبار خدمات ارزش افزوده منوط به ارائه درخواست جدید از سوی مشترک است.

دارنده پروانه موظف است مکانیزمی ساده و شفاف برای مشاهده و اطلاع مشترک از جزئیات میزان کارکرد خدمات ارزش افزوده وی، فراهم کند.

دارنده پروانه موظف است به منظور اطلاع رسانی و انجام محاسبات خدمات ارزش افزوده ارائه شده به مشترکین تلفن ثابت و همراه پس پرداخت (دائمی) صورتحساب جداگانه صادر کند. بدهی و ضمانت اجرای این خدمات قابل تسری و اعمال به سایر خدمات مشترک نیست.

مسئولیت پاسخگویی به هزینه‌های کسر شده از مشترک بابت خدمات ارزش افزوده بر عهده دارنده پروانه است و دارنده پروانه باید تمهیدات لازم برای نگهداری جزئیات مرتبط با مفاد این مصوبه را به مدت شش ماه فراهم کند.

دارنده پروانه موظف است به منظور انجام نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و رسیدگی به شکایات مربوط، سامانه‌ها و دسترسی‌های لازم را با تأیید سازمان ایجاد کند، به طوری که اجرای کلیه مفاد مصوبه برای سازمان قابل احراز باشد.

رعایت الزامات موضوع این مصوبه مطابق مصوبه سال ۹۳ شورای عالی فضای مجازی برای ارائه خدمات ارزش افزوده الزامی است؛ و دارنده پروانه موظف است برای انطباق خدمات فعلی خود با مفاد این مصوبه اقدام کند.

این مصوبه در ۲ ماده و ۱۷ بند به تصویب رسید و از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۹ لازم الاجرا است.

 

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول