سهم فرهنگیان در کرونا، آموزش های مجازی از خانه تا مدرسه

اگرچه ویروس کرونا زندگی همه افراد جامعه را تحت تاثیر ویرانگری خود قرار داده و به سرعت در سطح کشورهای مختلف در حال گشودن مرزها است و بنیان همه چیز را هدف قرار داده  اما ملت ایران با ایجاد کمپین های مختلف عزمی جدی در زمین گیر شدن این ویروس دارند.

اکنون پس از گذر از دستپاچگی و هراس روزهای نخستین رویارویی با ویروس کرونا مردم ایران علاوه بر درک صحیح از گستردگی شیوع این بیماری و قابلیت انتقال آن  از فردی به دیگران با ماندن در منزل سعی بر ایفای سهم خود در مهار این بحران دارند و هرکس به طریقی می خواهد در این عزم ملی نقش مثبتی ایفا کند.

امروز بسیاری از افراد جامعه با روی آوردن به دورکاری سعی می کنند بیش از پیش فعالیت های مثبت خود را ادامه دهند و خانه های ایرانی تبدیل به سنگرهای مبارزه با دشمنی مهاجم به نام ویروس کرونا شده اند.

بر بام هر خانه ایرانی بار دیگر پرچم اتحاد شکست ویروس کرونا برافراشته شده  و در دل هر ایرانی جوانه امید سپری شدن روزهای سخت کرونایی و روزهای زیبای پساکرونایی جوانه زده است.

در این میان معلمان ایثارگر و فدار نیز از همان روزهای نخستین پرچمدار این نهضت عظیم شدند و در راه مبارزه با ویرانگری ویروس کرونا و نشاط خانه های ایرانی و بردن آموزش و تعلیم تربیت در فضای این باغ های امید شدن تا علاوه بر دور کردن فضای خانه ها از ترس و هراس کرونا پویایی و سرزندگی را به خانوده های ایرانی ارمغان دهند.

اکنون تعلیم و تربیت دانش آموزان ایران زمین از طریق فضای مجازی رونق گرفته است و با برنامه ریزی منسجم و تلاش افتخار آفرین معلمان ایرانی کلاس درس به درون خانه های ایرانی رفته اند و هر خانه مدرسه ای در جهاد با کرونا شده است.

سیاوش جمشیدی یک فرهنگی لرستانی گفت:

  • در راستای پیشگیری دانش اموزان به ویروس کرونا در زمان برگزاری کلاس های درس در مدارس آموزش کامل پیشگیری به دانش آموزان داده شد و نحوه انتقال مریضی  از طریق دستگاه تنفسی، دست ها، چشم ، دهان و بینی برای دانش آموزان تشریح شد.
  • همراه با آموزش های پیشگیری تفاوت ویروس و باکتری  و زمان بر بودن ساخت واکسن  کرونا به دلیل انتقال از طریق برای دانش آموزان آموزش داده شد.
  • پس از تعطیلی کلاس های درس، اکنون از طریق فضای مجازی علاوه بر ارایه دروس بر اساس برنامه زمان بندی شده برای دانش آموزان بر لزوم رعایت نکات بهداشتی، شستشوی مکرر دستها و پرهیز از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی تاکید می شود.
  • به دانش آموزان یادآوری شد که استفاده ماسک برای تمام افرااد ضرورتی ندارد اما افراد مبتلا باید از ماسک استفاده کنند تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شود.
  • همچنین در راستای ضد عفونی فضای مدارس گندزدایی و ضدعفونی مدارس با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شد.
  • هر روزه از طریق فضای مجازی علاوه بر اید اوری دیگر نکات بهداشتی و ایمنی برای پیشگیری از ابتلای دانش آمئوزان به بیماری کرونا بر ضرورت ماندن در منازل و امن ترین نقطه برای دوری از ویروس کرونا تاکید می شود.
  • رعایت بهداشت در ماندن می توان در محیطی ایزوله فضای امنی برای خود و خانواده ایجاد کرد و حتما در منازل خط قرمزی برای لباس ها و اشیایی که در بیرون از منزل استفاده شده تعریف شود.
  • مدارس پایگاه و پل ارتباط دانش آموزان و خانواده ها هستند و در این راستا ضرورت دارد در مناطق محروم با تفاهم آموزش پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مواد ضدعفونی در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار گیرد.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول