ساترا به آپارات اخطار داد

انتشار یک ویدیو در آپارات سبب واکنش سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی شده است.

روابط عمومی ساترا، کاربر منتشر کننده و این رسانه را مسئول انتشار محتوای موهن به نظام و ارزش‌های جمهوری اسلامی دانسته است.

گزارش روابط عمومی ساترا در این مورد به شرح زیر است:

پیرو بازنشر ویدئویی موهن در سایت آپارات، ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر این حوزه به سرعت وارد عمل شد و با اخطار به این رسانه، برای حذف ویدئوی مذکور دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ساترا، در شرایطی که رسانه‌های خارجی بدون هیچ محدودیت و نظارتی در کشور فعالیت دارند و بی‌شرمانه‌ترین توهین‌ها و محتواها در انفعال مسئولین مربوطه منتشر می‌شود، رسانه‌های داخلی با جدیت در تلاش هستند تا جایگزین مطلوبی برای سرویس‌های خارجی باشند.

پایبندی رسانه‌های داخلی به اهداف و ارزش‌های ایران اسلامی را به صورت صادقانه در وقایعی نظیر شهادت سردار سپهبد سلیمانی و بحران شیوع ویروس کرونا در کشور مشاهده کرده‌ایم.

بدیهی است در حال حاضر با توجه به پیچیدگی شرایط و نیز تحولات فناوری، رسانه‌ها نیازمند تقویت سازوکارهای نظارتی و پالایش محتوا هستند. اگرچه ساترا مجدانه پیگیر بهبود سازوکارهای مذکور بوده و تلاش‌های خوبی نیز از سوی رسانه‌ها در این خصوص صورت گرفته است، هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و این مسیر رو به جلو تداوم دارد.

با توجه به اتفاق اخیر در انتشار محتوای موهن به نظام و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران از طریق حساب‌های کاربری رسانه آپارات، کاربر منتشرکننده و رسانه به طور قطع در این زمینه مسئولیت داشته و ساترا با جدیت با این اتفاق برخورد متناسب خواهد داشت.

پیرو تاکیدات قبلی، ساترا محوریت تمرکز خود را بر بهبود سازو کارهای نظارت بر محتوا و کاهش ریسک انتشار محتوای نامناسب به صورت نظام‌مند قرار داده است.ساترا همواره از رسانه‌های بومی و داخلی در مقابل رقبای خارجی حاضر در کشور دفاع خواهد کرد و انتظار دارد رسانه آپارات براساس توضیحات ارائه‌شده، امکان انتشار محتواهای مشابه را به طور کلی مسدود کند.

/وبنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول