اجرای طرح آرامش بهاری با محوریت بقاع متبرکه در قالب فضای مجازی

« حجت الاسلام دشتکی» مدیرکل اوقاف و امورخیریه البرز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز :

  • طرح آرامش بهاری از جمله طرح های معرفتی با هدف تقویت و بصیرت آحاد مردم است که در بقاع متبرکه هرسال به مناسبت ایام عید برگزار می شود.
  • پخش زنده دعای توسل، زیارت عاشورا، حدیث کساء به ویژه دعای هفتم صحیفه سجادیه را در ساعت ۲۰ هر شب در امامزادگان واحب التعظیم. تقویت ارزش های دینی همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی ایران که محوریت آن حفظ بنیان خانواده است یکی از اهداف طرح آرامش بهاری است که در طول ۱۰ سال گذشته هرساله با همت اداره کل اوقاف و امورخیریه البرز در بقاع متبرکه برگزار می شد.
  • وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس طرح آرامش بهاری با محوریت فضای مجازی برگزار می شود توضیح داد: طرح آرامش بهاری با بهره مندی از فضای مجازی در قالب یک برنامه منظم و منسجم در طول ۳۰ شب به صورت ثابت برنامه ریزی شده است.
  • مداحان برجسته استان در قالب یک حسینیه مجازی با محوریت امامزادگان واجب التعظیم و برپایی این برنامه را زمینه ایجاد انبساط خانواده در جهت توسل و توکل به خدا و اهل بیت(ع) برای مقابله با این بیماری دانست. 

 پخش ویژه برنامه تحویل سال از امامزاده طاهر(ع) کرج در شیکه سیمای البرز

  • با تدبیر که نماینده رهبر معظم انقلاب در البرز اتخاذ کردند، ۷۰ کلیپ از قرائت این قاریان به همراه تدبر در آیات از طرف آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی آماده شده است.
  • این روزها در جریان مقابله با ویروس کرونا هستیم و نباید نقش پزشکان و پرستاران را در این عرصه از خاطر برد؛ با قدردانی از اهتمام این عزیزان توسل به خدا و اهل بیت(ع) در قالب دعا و نیایش نیز از جمله برنامه هایی است که با محوریت امامزادگان واجب التعظیم انجام می شود. 
  • هرسال شاهد حضور سه و نیم میلیون نفر زائر در زمان ساعت سال تحویل در امامزادگان واجب التعظیم استان البرز بودیم. با هدف مقابله با شیوع کرونا ویروس در ساعت تحویل سال ۹۹ تمام امامزادگان واجب التعظیم استان تعطیل هستند.
  • مدیرکل اوقاف و امورخیریه البرز خاطرنشان کرد:۶ و نیم صبح از صدا و سیمای استان البرز را با حضور مجریان ملی همچون سعید صلاحی و خانم موحد به صورت زنده پخش می شود.
  •  همزمان با پخش زنده این آئین در ساعت سال تحویل جشنواره وقف؛ احسان ماندگار در قالب مسابقه نقاشی، فراخوان مقاله و مسابقه پیامکی برپا می گردد که به ۱۴ نفر به قید قرعه جوایز نقدی اعطاء می گردد.

 

/شبستان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول