قابلیت جدید دایرکت اینستاگرام

ویژگی مذکور در بسیاری از اپلیکیشن‌ها از قبیل اسنپ‌چت، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به نظر می‌رسد که اینستاگرام نیز قصد دارد تا تجربه استفاده از این قابلیت را برای کاربران خود نیز فراهم کند. این ویژگی هنوز به صورت رسمی‌برای اینستاگرام عرضه نشده است.

اما ساعاتی پیش یکی از کاربران به نام مانچون وانگ، از طریق مهندسی معکوس توانست کدی را در اپلیکیشن اندرویدی اینستاگرام کشف کند که نشان از تلاش مهندسان اینستاگرام برای اضافه کردن قابلیت پیام‌های محوشونده دارد.

وانگ با انتشار توییتی نوشت که این ویژگی زمانی عمل می‌کند که کاربران اینستاگرام از طریق بخش دایرکت وارد پنجره حالت تاریک (دارک مُد) شوند و می‌توانند پیام‌های خود را ارسال کنند؛ در اینجا زمانی که پنجره بسته می‌شود، پیام ارسالی ناپدید می‌شود.

اینستاگرام که از جمله شرکت‌های زیرمجموعه فیسبوک به شمار می‌رود، در بیانیه‌ای نوشت: ما همواره در حال تلاش برای ارائه قابلیت‌های جدید به منظور ارتقای تجربه بهتر استفاده از پلتفرم پیامرسان خود هستیم. این ویژگی فعلا در مراحل آغازین خود قرار داد و هنوز راه زیادی برای آزمایش و عرضه عمومی‌دارد.

استفاده از قابلیت پیام‌های محوشونده یکی از نقاط قوت اپلیکیشن‌های پیامرسان محسوب می‌شود که شرکت اسنپ‌چت توانسته از این ویژگی نهایت استفاده را ببرد و کاربران زیادی را به استفاده از پلتفرم خود ترغیب کند. گفتنی است فیسبوک در سال ۲۰۱۴، پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری را برای خرید اسنپ‌چت ارائه داد که با مخالفت مدیران اسنپ مواجه شد.

در این میان، مهندسان شرکت توییتر نیز در حال کار روی ویژگی مشابهی برای پلتفرم خود هستند. این شرکت در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد در حال تست و بررسی قابلیت جدیدی است که با کمک آن، کاربران می‌توانند تعیین کنند که پیام‌ها، تصاویر و یا ویدیوهای آن‌ها بعد از گذشت ۲۴ ساعت محو شوند.

 

/ترنجی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول