«چت بات» ضد کرونای سازمان جهانی بهداشت شروع به کار کرد

سازمان جهانی بهداشت برای هشدار دادن به مردم درباره خطرات کرونا، چت بات اختصاصی ایجاد کرد. چت بات برنامه‌ای طراحی شده برای شبیه‌سازی گفتگو با کاربر انسانی است، به ویژه در فضای اینترنت. چت بات‌ها از طریق پیام‌های متنی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند و خدمات متناسب با نیاز آن‌ها را ارائه می‌دهند. این ربات‌ها سیستمی خودکار برای ارتباط و مکالمه با کاربران هستند.

اکنون سازمان بهداشت جهانی یک چت بات اختصاصی را راه اندازی کرده تا اطلاعاتی در مورد ویروس کرونا در اختیار مردم قرار دهد.این یکی از اقداماتی است که شرکت فیس بوک(شرکت مادر واتس اپ) در تلاش برای هدایت کاربران به اطلاعات موثق در مورد بیماری عالم گیر کرونا انجام می دهد.

این سرویس به کاربران برنامه پیام رسان فیس بوک اجازه می دهد اطلاعات بیشتری درباره میزان آلودگی فعلی و نحوه محافظت از خود کسب کرده و  پاسخی برای سوالات متداول در مورد این بیماری داشته باشند. این یکی از چندین مرحله است که فیس بوک در تلاش برای ارتقاء اطلاعات موثق در مورد COVID-19 ، بیماری ناشی از ویروس کرونا انجام داده است.

ویروسی که تا کنون  بیش از ۲۶۵ هزار نفر را آلوده کرده است و بیش از ۱۱ هزار نفر را در سطح جهان کشته است. غولهای فناوری سیلیکون ولی سعی کرده اند تمام تلاش خود را برای مبارزه با اطلاعات نادرست پیرامون کرونا به کار ببندند. این موضوع در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر کاملا محسوس است.

کارکرد چت بات سازمان بهداشت جهانی نسبتاً ساده است و کاربران می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مختلف یا دریافت نحوه اهدای کمک مالی به تیم های درمانی و پیشگیری از کرونا، از این بات استفاده کنند. واتس اپ در گذشته با انتقادهای مکرر روبرو بوده است که نقش خود را در کنترل اطلاعات نادرست به خوبی ایفا نمی کند.

/انتخاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول