راهنمای کامل امنیت و مراقبت از داده‌ها و حریم خصوصی در توییتر

از کجا تنظیمات توییتر را پیدا کنیم؟
برای تنظیمات امنیت و حریم خصوصی اکانت در اپ موبایل، رو عکس پروفایل خود کلیک کرده و یا روی منوی سه نواره ضربه بزنید. سپس گزینه‌ی Settings and privacy را در انتهای فهرست انتخاب نمایید. اگر در کامپیوتر هستید روی گزینه‌ی More در منوی سمت چپ کلیک نموده و همان آیتم را انتخاب کنید.

تنظیمات امنیت: چطور از اکانت توییتر خود در برابر هک محافظت کنیم؟
بگذارید با مهم‌ترین چیز شروع کنیم که نمی‌گذارد مهاجمین به اکانت‌تان دستبرد زده و از آن سوءاستفاده کنند. تنظیماتی که نیاز دارید زیر گزینه‌ی Account هستند.
چطور روی توییتر، رمزعبور خود را تغییر دهیم؟
یک رمزعبور قوی و بلند رکن اصلی امنیت اکانت است. همچنین می‌بایست برای هر سرویسی که استفاده می‌کنید نیز رمزعبور منحصر به فردی داشته باشید. برای توییتر نیز پسوردی بسازید و از آن استفاده کنید. به منظور راه‌اندازیِ پسورد جدید، Account را باز کرده و گزینه‌ی Password را بزنید.

چطور نگذاریم هکرها، رمزعبور توییترمان را تغییر دهند؟
اگر کسی اکانت شما را هک کرد، اولین کاری که انجام می‌دهند تغییر دادن رمزعبور شما و قفل کردنتان است. برای جلوگیری از این امر، توییتر را برای درخواست اطلاعات اضافی تنظیم کنید (شماره تلفن یا آدرس ایمیل) تا هر زمان فردی (از جمله خود شما) اقدام به تغییر رمزعبور اکانتتان کرد به شما هشدار داده شود. برای جلوگیری از تغییر رمزعبور شما توسط هکرها، زیر گزینه‌ی Account به Security رفته و کادر Password reset protect را چک کنید. در نظر داشته باشید که این تنظیمات اگر شماره تلفن‌تان یا آدرس ایمیل مربوط به اکانت‌تان در محیط آنلاین موجود باشد هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

چطور احراز هویت دوعاملی را روی توییتر فعالسازی کنیم؟
هنوز هم بهترین راه، فعال کردن احراز هویت دوعاملی است. بدین‌ترتیب اگر حتی مهاجمین بخواهند رمزعبور شما را هم در دست گیرند قادر نخواهند بود مستقیماً به اکانت شما لاگین کنند. برای انجام این کار نیاز به کد یکبار مصرف دارند که این شبکه اجتماعی بسته به اینکه از کدام دو متود احراز هویت استفاده می‌کنید در قالب پیام اس‌ام‌اسی ارسال گشته و یا اپ مخصوصی آن را تولید می‌کند. به منظور فعالسازی احراز هویت دوعاملی، زیر Security گزینه‌ی Two-factor authentication را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، متود انتخابی خود را برگزینید: با پیام متنی، اپ احراز هویت (مانند Google Authenticator) یا کلید امنیتی فیزیکی (مانند YubiKey).
وقتی احراز هویت دوعاملی را فعال کردید، این شبکه اجتماعی کد یک‌آپی را تولید می‌کند که به شما اجازه‌ی لاگین به اکانت بدون شماره تلفن را می‌دهد. کد را یادداشت کنید و آن را در جایی امن نزد خود نگه دارید. در صورت لزوم می‌توانید کدهای بک‌آپ اضافی زیر Two-factor authentication دریافت کنید.

تنظیمات حریم شخصی: مخفی شدن از دست اسپمرها
توییتر به شما اجازه می‌دهد آنچه دیگران می‌بینند و روی صفحه شما انجام می‌دهند را انتخاب کنید. این کار شما را در برابر پیام‌ها و توییت‌های ناخواسته محافظت می‌کند و داده‌هایتان نیز از چشمان بدخواهان دور خواهد ماند. زیر گزینه‌ی  Privacy and safety، بیشترین تنظیمات (نه همه) حریم خصوصی را پیدا خواهید کرد.

چطور توییت‌های خود را از غریبه‌ها مخفی کنیم؟
به طور پیش‌فرض، هر کسی می‌تواند توییت‌های شما را ببیند، حتی اگر اکانت توییتر هم نداشته باشند. کاربران این شبکه اجتماعی همچنین می‌توانند در صورت تمایل پست‌های شما را بازتوییت کنند. اگر اطلاعات شخصی‌تان را که ترجیح می‌دهید در کل فضای اینترنت به نمایش گذاشته نشود روی توییتر به اشتراک می‌گذارید مطمئن شوید توییت‌هایتان تنها برای خوانندگان تأییدشده قابل‌رؤیت هستند. یادتان باشد که این کار همچنین نمی‌گذارد غریبه‌ها ریپلای‌های پست‌های شما و هر کسی که از هر چیزی که به اشتراک گذاشتید بازتوییت کرده را ببینند. به منظور مخفی کردن توییت‌های خود، به Privacy and safety رفته و گزینه‌ی Protect your Tweets را فعالسازی کنید. تمام پست‌های شما از جمله آن‌هایی که منتشر کردید برای افرادی که دنبال‌کنند‌تان نیستند غیرقابل رؤیت خواهد شد.

چطور کسی را در توییتر بلاک کنیم؟
اگر نمی‌خواهید کاربر خاصی پست‌های شما را بخواند و یا برایتان بنویسد، آن‌ها را بلاک کنید. برای انجام این کار، براحتی روی کمان گوشه بالا سمت راست هر توییت آن‌ها ضربه زده و یا کلیک کنید، سپس نام آن را بلاک کنید. دیگر آواتار نخواهد توانست پست‌های شما را دیده، به شما پیام دهد و یا شما را در عکس‌ها تگ کند.

چطور لوکیشن را در توییتر پنهان کنیم؟
توییتر می‌تواند اطلاعات لوکیشن شما را زیر توییت‌هایتان نمایش دهد. این کار باعث می‌شود بقیه بتوانند حرکات شما را ردیابی کنند. برای محافظت خود از تعقیب‌کننده‌ها می‌توانید نگذارید این شبکه اجتماعی، موقعیت مکانی شما را لو دهد.
برای انجام این کار در نسخه وبیِ توییتر، زیر گزینه Privacy and safety، گزینه‌ی Location information را انتخاب کرده و Add location information to my Tweets را خاموش کنید.

در اپ موبایل نیز شما می‌توانید تماماً ژئولوکیشن را غیرفعال کنید؛ این کار نخواهد گذاشت این شبکه اجتماعی لوکیشن شما را نمایش داده و یا اطلاعاتی در مورد آن جمع‌آوری نماید. برای جلوگیری توییتر از ردیابی کردن شما، زیر Privacy and safety به بخش Location رفته و گزینه‌ی Precise location را خاموش کنید.

چطور از شر اسپم در پیام‌های مستقیم توییتر خلاص شویم؟
اگر نمی‌خواهید از افرادهای رندوم، پیام‌های مستقیم دریافت کنید، دسترسی بیگانه‌ها را بلاک قطع کنید. برای انجام این کار، زیر Privacy and safety گزینه‌ی  Direct messages را انتخاب کرده و روی کامپیوتر گزینه Receive messages from anyone و یا روی اپ موبایل گزینه Receive message requests را خاموش کنید. حالا تنها دنبال‌کننده‌ها و کسانیکه با شما در تماسند می‌توانند به شما پیغام دهند. توییتر همچنین می‌تواند پیام‌هایی که به نظر میلینگ‌های اتوماتیک می‌آیند را نیز بلاک کند. برای استفاده از این گزینه، زیر  Direct Messages (در نسخه‌ی وبی) Quality filter را خاموش کنید.

چطور نگذاریم افراد، شما را در عکس‌ها تگ گنند؟
به طور پیش‌فرض، هر کاربری می‌تواند شما را در عکس‌ها تگ کند. اگر ترجیح می‌دهید در عکس‌هایی که دلتان نمی‌خواهد، تگ نشوید به Photo tagging بروید. از آنجا می‌توانید یا افرادی که می‌تواند شما را تگ کنند محدود کنید (با انتخاب کردن Only people you follow can tag you) یا حتی این گزینه را تماماً غیرفعال کنید (با انتخاب کردن گزینه‌ی Off).

چطور نگذاریم افراد در توییتر ما را جست‌وجو کنند؟
کاربران توییتر می‌توانند نه تنها شما را با هندل‌تان پیدا کنند، که حتی می‌توانند این کار را با شماره تلفن و آدرس ایمیل‌تان نیز انجام دهند. اگر نمی‌خواهید از این طریق قابل‌جست‌وجو باشید، سرچ‌های مبتنی بر چنین پارامترهایی را ببندید. Discoverability and contacts  را انتخاب کرده و Let others find you by your email و Let others find you by your phone را در اپ موبایل خود خاموش کنید. در نسخه وبی، اسم‌ها طولانی‌تر است: Let people who have your email address find you on Twitter و  Let people who have your phone number find you on Twitter.

چطور اسپم را از فیدِ توییتر برداریم؟
توییتر به شما اجازه می‌دهد فید خود را با واژگان کلیدی فیلتر کنید. شما می‌توانید فهرستی از کلمات توقف را تنظیم کنید تا باعث شود این شبکه اجتماعی فید شما را از هر توییت حاوی آن‌ها پاک کند. بعنوان مثال، برای محافظت از خود در برابر طرفداران ارزهای رمزی و نقشه‌های هرمی شاید خوب باشد واژگان کلیدی بیت‌کوین و آپشن‌های باینری را انتخاب کنید. فیلتر محتوا زیر Privacy and safety تنظیم می‌شود. در اپ موبایل، این گزینه فوراً پدیدار می‌شود و اما در نسخه‌ی دسکتاپی، ابتدا باید  Muted را انتخاب کنید. لغات Muted را انتخاب و کلمات و عباراتی را که نمی‌خواهید ببینید تعیین کنید. همچنین می‌توانید توییت‌ها را از برخی کاربران بخصوص (بدون اینکه آنفالوشان کنید) پنهان نمایید. برای انجام این کار، کاربر را به اکانت‌های Muted اضافه کنید. همچنان خواهید توانست مستقیماً با هم در تماس باشید اما توییت آن‌ها از فید شما ناپدید خواهد شد.

چطور نوتیفیکیشن‌ها را روی توییتر خاموش کنیم؟
توییتر در مورد بسیاری از انواع رویدادها نوتیفیکیشن ارسال می‌کند- از پیام‌های مستقیم گرفته تا توییت‌های جدید از جانب دوستان. اگر نوتیفیکیشن‌های زیادی دریافت می‌کنید می‌توانید آن‌ها را خاموش کنید. برای انجام این کار، Notifications را در تنظیمات باز کرده و انتخاب کنید کدام نوتیفیکیشن‌ها را نمی‌خواهید دریافت کنید.

محافظت از اکانت‌هایتان
امیدواریم به تنظیمات توییتر رجوع کرده و تنظیمات مورد علاقه خود را اعمال کرده باشید. توصیه ما به شما این است که این کار را برای سایر پلت‌فرم‌های اجتماعی نیز انجام دهید.

/آی تی آنالایز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول