استفاده از پیام رسان های داخلی در سامانه سناد

رشید قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان :

  • این کارگروه به منظور راهبری، هدایت، استقرار و بهره برداری از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان راه اندازی و این موضوع را در سطح استان مدیریت می‌کند.
  • هدف از راه اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان بهره گیری از بستر فضای مجازی برای استمرار و تداوم جریان آموزش در هر شرایطی است. این اقدام، یکی از بزرگترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای ارایه خدمات آموزشی با استفاده از فناوری و ارتباطات است.
  • این شبکه امکانی در راستای اهداف سند تحول بنیادین و زمینه‌ای برای داشتن محیط متنوع یادگیری است که دارای ابزار‌های مختلف برای انتقال مفاهیم با استفاده از شیوه‌های اثر گذار است.
  • در اولین قدم، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد یکی از پنج پیام رسان داخلی بله، گپ، آی گپ، سروش و روبیکا را انتخاب و سپس این اپلیکیشن را به معلمان و دانش آموزان معرفی می‌کنند.
  • در گام بعدی دانش آموزان و معلمان بعد از نصب پیام رسان اعلام شده توسط مدیر مدرسه  و با استفاده از کدملی خود که قبلا توسط مدیران مدارس به سامانه سناد وارد شده است، وارد گروه اختصاصی ساخته شده در پیام رسان شده و در کلاس مجازی با نظارت مدیر مدرسه حضور می‌یابند.
  • فعلا امکانات پیام رسان ها، شبیه امکانات گروه‌ها در پیام رسان‌های خارجی است با این تفاوت که محیطی سالم، نظارت شده و اختصاصی را در اختیار مدارس، معلمان و دانش آموزان قرار می‌دهد، معلمان و دانش آموزان می‌توانند محتوای آموزشی صوتی و تصویری و یا متنی را در گروه مربوط به خودشان قرار دهند.
  • او در ادامه گفت: گروه‌های کلاسی بر اساس اطلاعات سامانه سناد از قبل در پیام رسان انتخابی توسط مدیر مدرسه ساخته شده است و همه دانش آموزان یک کلاس در آن گروه عضو هستند.
  • بر اساس اطلاع رسانی صورت گرفته باید کلیه مدیران مدارس با مراجعه به سامانه سناد نسبت به انتخاب یکی از پیام رسان‌های داخلی اقدام کنند، از مدیران مدارس استان که تاکنون به هر دلیلی اقدام نکرده اند میخواهیم بر اساس دستورالعمل وزارتی و بنا به ضرورت استمرار آموزش در فضای مجازی، مدیران کلیه مدارس موظف اند با مراجعه به سامانه سناد، نسبت به انتخاب شبکه اجتماعی داخلی مناسب مدرسه و تکمیل اطلاعات معلمان و کلاس درس اقدام کنند.
  • از طریق کارگروه تخصصی استان، اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول