تناقض کرونایی در فیس بوک: کاهش حجم تبلیغات و افزایش فعالیت کاربران

تبلیغات فیس بوک در سایه شیوع کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است، اما جالب است که همزمان، شمار کاربران فعال این شبکه اجتماعی نیز افزایشی بی سابقه دارد.

اما فعالیت تبلیغاتی این شرکت افزایش نیافته است، زیرا بسیاری از فعالیت‌ها در زمینه خدمات بدون استفاده است و تبلیغ کنندگان به دلیل بیماری عالم گیر کرونا در حال عقب نشینی هستند. این شرکت می‌گوید که شبکه‌های اجتماعی مستقر در سیلیکون ولی شاهد ترافیک خارق العاده‌ای در برنامه‌های مختلف خود هستند، زیرا کاربران برای مقابله با قرنطینه بی سابقه در سراسر جهان، به فناوری روی می‌آورند، اما در عین حال تجارت اصلی این شرکت‌ها نیز تحت فشار است.

روز سه شنبه، فیس بوک یک پست وبلاگی توسط تحلیلگر ارشد خود الکس شولتز و مهندس ارشد خود جی پاریخ منتشر کرد که به طور گسترده تأثیر کرونا ویروس را در زیرساخت‌ها و تجارت این شرکت بیان می‌کند. آن‌ها نوشتند: «در بسیاری از کشور‌هایی که از  ویروس آسیب دیده اند، کل پیام رسانی طی ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. در ایتالیا به عنوان یکی از مرکز‌های بیماری عالم گیر، زمان مکالمه گروهی (تماس با سه نفر یا بیشتر شرکت کنندگان) در طی ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.»

این دو مدیر ادامه دادند: «ما در مورد درآمد سؤالاتی دریافت کرده ایم، بنابراین می‌خواهیم در اینجا توضیح دهیم: بخش عمده‌ای از افزایش ترافیک در خدمات پیام رسانی ما اتفاق می‌افتد، اما ما همچنین شاهد بوده ایم که افراد بیشتری از  استوری استفاده می‌کنند. به روزرسانی‌های خانواده و دوستان نیز در همین زمان رخ می‌دهد، مشاغل ما مانند بسیاری دیگر از نقاط جهان تحت تأثیر منفی قرار می‌گیرند. ما در بسیاری از خدمات که در آن شاهد افزایش تعامل هستیم،  درآمد کسب نمی‌کنیم و در کشور‌هایی که شاهد اقدامات تهاجمی برای کاهش شیوع COVID-۱۹ هستند، شاهد ضعف در کار تبلیغات هستیم.»

/انتخاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول