امکان ارسال پیام‌های مخفی‌شونده در واتس‌اپ

احتمالاً به زودی شاهد عرضه یک قابلیت جدید و کامل در پیام‌رسان محبوب و پرطرفدار واتس‌اپ خواهیم بود. اشکال این پیام‌رسان این است که معمولاً قابلیت‌های جدید خود را وقتی در دسترس مخاطبان قرار می‌دهند که همان قابلیت را پیام‌رسان رقیب سال‌ها قبل روانه بازار کرده‌اند.

واتس‌اپ، پیام‌رسان متعلق به شرکت فیس‌بوک قصد دارد قابلیت جدیدی در اختیار شما قرار دهد. این قابلیت به کاربر این اجازه را می‌دهد که در مکالمات خصوصی خود با دوستان و سایر کاربران، پیام‌هایی ارسال کند که این پیام‌ها به صورت خودکار از بین می‌رود یا اصطلاحاً «مخفی می‌شود».

جدیدترین نسخه اندروید پیامرسان واتس‌اپ دارایی یک قابلیت مخفی به نام «حذف پیام‌ها» یا “Delete messages” است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که یک تایمر انقضا برای تمام پیام‌های خود در نظر بگیرید. شایان ذکر است که این تایمر مختص پیام‌هایی است در گفتگوهای خصوصی (فرد با فرد) رد و بدل می‌شود.

 وقتی این قابلیت را فعال کنید، مدتی بعد از آن‌که گیرنده پیام شما را خواند، پیام محو یا به عبارتی مخفی می‌شود. قرار است که این قابلیت برای تمامی پیام‌ها فعال شود ولی مشخص نیست که چگونه واتس‌اپ می‌خواهد این قابلیت را در چشم کاربر، جلوه‌دار و بزرگ کند؛ زیرا بسیاری از رقبای این پیام‌رسان از قبیل تلگرام قابلیت گفتگوی جداگانه و حذف‌شدنی محرمانه را در اختیار کاربر می‌گذارند ولی این گفتگوها بر مکالمات کنونی کاربران با مخاطب تأثیر نمی‌گذارد.

در حال حاضر واتس‌اپ امکان اشتراک‌گذاری پیام‌هایی که فوراً پس از خواندن مخاطب از بین می‌رود را فراهم نکرده است. این در حالی است که پلتفرم‌های مشابه مانند اینستاگرام چنین قابلیتی را دارند. انتظار می‌رود که به زودی این قابلیت واتس‌اپ برای پیام‌های گروهی هم اعمال شود. هنوز زمان قرار گرفتن این ویژگی در اختیار کاربران مشخص نیست.

/ایتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول