استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در جهت «جهش تولید»

 محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در مورد استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در جهت «جهش تولید» گفت:

  • فضای مجازی یک تکنولوژی و فن آوری جدید است که در اختیار بشر قرار گرفته است، می‌توان از آن استفاده مطلوب و بهینه داشت و یا از آن سوءاستفادهای نادرستی کرد که به ضرر بشر و کل جهان هستی باشد با تمام این تفاسیر می‌توانیم آن را به فرصت و یا تهدیدی در سطح ملی یا فراملی تبدیل کنیم.
  • فضای مجازی در شرایط کنونی که کشور درگیر ویروس کرونا است نقش پررنگی را ایفا می‌کند به فرض مثال دانشجویان و دانش آموزان در دانشگاه‌ها و مدارس در طول یکماه تعطیلی توانستند با استفاده از دنیای مجازی در کلاس درس حضور داشته و کمتر در معرض رفت و آمد و ابتلا به بیماری واگیردار کووید۱۹ قرار بگیرند.
  • امروز آموزش و پرورش توانست با برنامه‌ریزی درست و دقیق با استفاده از تلویزیون و فضای مجازی در جهت آموزش دانش آموزان گام بلندی بردارد، آموزش از طریق فضای مجازی از قبل هم وجود داشته است؛ اما فرهنگسازی در جهت استفاده بهینه در شرایط بحرانی به صورت ملی برای اولین بار بود که به مرحله اجرایی درآمد و تاکنون موفق پیش رفته است.

فضای مجازی فرصتی مناسب در جهت مهار ویروس کرونا

  • استفاده از فضای مجازی فرصتی طلایی در جهت مهار بیماری کرونا است. استفاده از فضای مجازی فناوری مناسبی است که امروز در شرایط کنونی می‌توانیم بسیاری از کارها از جمله خرید و فروش تا آموزش و پرورش را در فضای مجازی به صورت غیر حضوری انجام دهیم، این فرصتی طلایی برای کشور است تا در راستای مهار ویروس کرونا و همچنین می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش هزینه‌های اضافی در کشور باشد.

احتمال دارد چند ماهی، بسیاری از مشاغل و حتی آموزش به صورت مجازی در کشور برگزار شود

  • احتمال دارد چند ماهی، بسیاری از مشاغل و حتی آموزش به صورت مجازی در کشور برگزار شود باید از تمام فرصت‌ها در جهت اداره کشور استفاده کنیم؛ اگر نتوانیم از فرصت دنیای مجازی به درستی استفاده کنیم بدون شک در این شرایط که کشور درگیر بیماری کرونا است خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.
  • هر نوع تولیدی نشات گرفته از آموزش و پروش یک کشور است دانش آموزان امروز مسئولان فردا هستند، هر یک در جامعه مسئولیتی برعهده خواهند داشت از پزشک، معلم گرفته تا صنعتگر بنابراین اگر آموزش به درستی صورت نگیرد ما پرورش درستی نخواهیم داشت.
  •  نامگذاری امسال به سال جهش تولید می‌تواند در آموزش و پرورش، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های تولیدی و سازمان‌های فرهنگی موثر باشند زمانی که علم یک حرفه به دانش آموزان به درستی آموزش داده شود در آینده شاهد جهش و شکوفایی تولیدات با کیفیت خواهیم بود.
  • در شرایط کنونی که کشور درگیر تحریم‌ها و بیماری کرونا است باید بیشتر از هر زمان دیگر تلاش کنیم تا شرایط بدتر از گذشته نشود، یکی از راه‌حل‌های غلبه بر مشکلات «جهش تولید» است که لازمه آن کار، تلاش، کوشش و در نهایت تولید با کیفیت است که امیدوارم در سال جهش تولید بتوانیم به این آرمان جامه عمل بپوشانیم.
  • در کشورهایی مثل استرالیا استفاده از فضای مجازی قدمتی طولانی دارد، از آموزش مجازی گرفته تا دیگر کارها که به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و عملکرد مثبتی در این راستا داشته‌اند ، ایران سابقه چندانی در استفاده از فضای مجازی در انجام امور نداشته است شاید شیوع کرونا فرصتی در جهت تقویت زیر ساخت‌های فضای مجازی و مهار بیماری کرونا باشد.

/خبرگزاری ملت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول