تقویت شبکه ملی اطلاعات از ۳ منظر در برنامه‌های سال ۹۹

 سجاد بنابی نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با خبرنگار مهر، برنامه‌های سال ۹۹ زیرساخت ارتباطی کشور را تشریح کرد و اظهار داشت:

  • شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کل فضای مجازی شامل شبکه داخلی و بین المللی کشور محسوب می‌شود که در قالب معماری سه لایه (زیرساخت، خدمات و محتوا) ترسیم شده است.
  • بسترسازی به موقع جهت تحویل زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی همگام با تحولات لایه‌های خدمات و محتوا و افزایش کیفیت تجربه مشتریان از سرویس‌های زیرساختی از مهمترین برنامه‌های سال ۹۹ خواهد بود. از سویی دیگر زمینه سازی و سرعت بخشیدن به نوآوری، رشد خدمات، محتوا و فناوری‌های پیشرفته به همراه تداوم حمایت تعرفه‌ای از محتوا و خدمات داخلی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در لایه زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات است.
  • در سال ۹۹ ایجاد سازوکار و ترویج مدل‌های اقتصادی مطلوب و همچنین تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه توسعه زیرساخت‌ها نیز تداوم خواهد داشت.
  • ایجاد بستر مناسب برای ترانزیت داده‌های بین المللی از خاک ایران به همراه تقویت حضور هدفمند در مجامع و بازارهای منطقه‌ای از جمله برنامه‌های سال ۹۹ در حوزه بین الملل لایه زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات خواهد بود. ارائه قیمت‌های رقابتی در منطقه و حضور در مراکز تبادل ترافیک و اطلاعات بین المللی به منظور افزایش پایداری، تعامل پذیری و مدیریت بهینه از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.
  • با توجه به ادامه روند تعطیلات کرونا و همزمانی با عید نوروز ۹۹، با هدف مدیریت ریسک اثرات تداوم این بیماری در ایام نوروز، افزایش ظرفیت پهنای باند شبکه هسته (IP داخلی و درگاه‌های بین الملل) و بستر انتقال آن به همراه مذاکره و توافق با پروایدرهای بین المللی جهت تأمین ظرفیت نیز صورت گرفته است.

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول