بیانیه اسنپ‌مارکت در واکنش ممنوعیت تبلیغات استارتاپ‌ها در صدا و سیما

روز جمعه ۸ فروردین ۹۹ در جلسه‌‌ای که به‌منظور بررسی جزییات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، اعلام کردند که برای شناخت و آشنایی مردم با خدمات کسب‌وکارهای آنلاین، لیستی از شرکت‌های اینترنتی توسط وزارت صمت و ارتباطات ارائه شود تا به‌طور رایگان در صدا و سیما تبلیغ شود؛ این طرح با مخالفت علی عسگری، رئیس صدا و سیما روبرو شد.

به‌گفته او این تبلیغات باعث سو شدن آن‌ها توسط شرکت توسکا می‌شود، اما حسن‌ روحانی، رئیس جمهور اعلام کرده است مردم تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند و نیازهای خود را از شرکت‌های اینترنتی تهیه کنند. او با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله کرونا گفت: «ما اینجا داریم مصوب می‌کنیم تا زمانی که کرونا هست این طرح اجرا شود؛ مصوب می‌کنیم و کسی نمی‌تواند شکایت کند. این اقدامات برای این است که مردم در این ایام که برای ما فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت دارد مجبور به خروج از منزل نباشند.»

در همین راستا اسنپ‌مارکت بیانیه زیر را در واکنش، برای رسانه‌ها ارسال کرده است:

«در یکی از جلسات جنجالی ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار بر این شد که وزارت صمت و ارتباطات فهرستی از فروشگاه‌های آنلاین ارائه دهنده کالاهای ضروری معرفی کنند که این کسب‌وکارها بتوانند به صورت رایگان در صداوسیما تبلیغ داشته باشند تا مردم آن‌ها را بیشتر بشناسند و از خدمات‌شان استفاده کنند. این «پیشنهاد خوب» اما همچنان روی هوا ماند و علی عسگری، رئیس صداوسیما گفت که به دلیل قراردادی که با یک شرکت دارند، اگر بخواهند برای فروشگاه‌های آنلاین رایگان تبلیغ کنند، جریمه خواهند شد.

خرید آنلاین؛ یک قدم بزرگ در برابر شیوع ویروس کرونا

واقعیت اما این است که خرید آنلاین محصولات مورد نیاز از خانه امروز بزرگ‌ترین مرهم در برابر جلوگیری از شیوع ویروس کروناست. هر چقدر هم صداوسیما بخواهد بهانه‌تراشی کند و به معرفی هر چه بهتر و بیشتر کسب‌وکارهای آنلاین تن ندهد، همه می‌دانند که اگر امکان خرید آنلاین وجود نداشت، چقدر ابعاد بحرانی که امروز گرفتارش شده‌ایم، گسترده‌تر می‌شد. تصور کنید همه آدم‌هایی که این روزها خود را قرنطینه خانگی کرده‌اند و به سهم خود تلاش می‌کنند با کاهش تردد از انتشار ویروس جلوگیری کنند، بخواهند برای خرید مایحتاج‌شان هر روز شال و کلاه کنند و راهی سوپرمارکت‌های محل شوند. یک حساب سرانگشتی ساده نشان می‌دهد که این اتفاق چه قیامتی می‌تواند به پا کند و سرعت و نرخ انتشار ویروس را تا چه اندازه افزایش دهد. خرید آنلاین اما این امکان را فراهم کرده که مردم بتوانند بدون نیاز به خروج از خانه و تنها با چند کلیک ساده، تمام محصولات مورد نیاز خود را دم در تحویل بگیرند. طبعا این کسب‌وکارهایی که در روزهای اوج بحران کنار مردم ایستاده‌اند و سعی می‌کنند باری از دوش اتفاقات تلخ بردارند، نیاز به حمایت دارند.»

گفتنی است نماینده یازدهمین دوره مجلس در گفت‌وگو با آی‌چیزها در رابطه با رویکرد و نقش صدا وسیما در زمینه معرفی کسب‌وکارها گفت: «صداو سیما یکی از بزرگترین سازمان‌هایی است که بخش خصوصی را رقیب خود در همه زمینه‌های اپلیکیشن، کسب‌وکارهای نوپا و… می‌داند. صداوسیما خود را یک سازمان تمام عیار با کسوت تمام فرهنگی می‌بیند و این توقع بالایی است که صداو سیما استارتاپ‌های بخش خصوصی را تبلیغ کند. هرچند معتقد هستم که بعد از ایجاد روند حمایتی دولت و مجلس از کسب‌وکارها صداوسیما هم ناگزیر می‌شود در این عرصه از استارتاپ‌های بخش خصوصی حمایت کند و البته شاید بزرگترین خدمتش حذف نگاه رقابتی به بخش خصوصی باشد!»

 

/آی چیزها/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول