راه اندازی اولین سامانه تعاملی مقابله با رخدادهای فضای سایبر

مرتضی رضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران:

  • این سامانه برای اولین بار در کشور با همکاری اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران و معاونت امنیت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد شده است.
  • تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاهای اجرایی ملی و استانی عضو این سامانه شده اند و در گروه های تخصصی قرار گرفته‌اند و فرایند عضویت در این سامانه ادامه دارد و افراد متقاضی می توانند با مراجعه به سامانه www.ApaTehran.cert.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
  • با توجه به اینکه زیرساخت‌های ارتباطی شهر تهران شامل هفت منطقه مخابراتی می‌شود که این هفت منطقه پوشش‌دهنده مناطق بیست و دو گانه شهر تهران است، برای بخش ارتباطات با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کشور دستورالعمل مذکور بومی‌سازی و بر اساس زیرساخت و تجهیزات مناطق هفت‌گانه مخابراتی، استان‌های معین مشخص و هماهنگی لازم انجام شد.
  • برای تعیین سطح آمادگی و دست‌یابی به تجربه لازم برای مواقع بحران با همکاری استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های معین، مانوری در منطقه شش مخابراتی تهران با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.
  • این رزمایش اولین اقدام در خصوص آمادگی برای مواقع بحران است. اهمیت بخش ارتباطات در مواقع بحران بسیار زیاد است به نحوی که مدیریت بحران بدون ارتباطات امکان پذیر نیست.
  • با همکاری معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات پس از تهیه این دستورالعمل  و پس از تایید در کارگروه و تصویب در شورای پدافند غیرعامل استان تهران  به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.
  • بر اساس این دستورالعمل بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی توسط تیم منتخب کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.
  • این اقدام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران برای تامین امنیت شبکه و بخش فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان، حایز اهمیت است و برای اولین بار در کشور انجام می شود.

/گروه رسانه های بازار/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول