توضیحات مدیر روابط عمومی آیگپ درباره عملکرد سال گذشته این پیام‌رسان

سال ۹۸ با تمام اتفاقات خوب و بدش به پایان رسید و اکنون وارد یک سال جدید شده‌ایم. در سال گذشته اتفاقات زیادی در دنیای فناوری افتاد و محصولات مختلفی رونمایی شد که راه خود را به بازار باز کردند. علاوه بر این، دنیای نرم‌افزارها نیز میزبان برنامه‌ها و بروزرسانی‌های بسیاری بود.

پیام‌رسان‌های داخلی در سال گذشته قدم‌های بسیار خوبی در جهت پیشرفت در دنیای فناوری برداشتند و کاربران بسیاری را به خود جذب کردند. پیام‌رسان‌‎هایی همچون آیگپ، سروش و گپ توانستند خود را بیش از پیش به کاربران دنیای مجازی ثابت کنند. در گزارشی که پیش‌روی شما قرار دارد سراغ پیام‌رسان آیگپ رفته‌ایم تا با فعالیت‌ها آن بیشتر آشنا شویم.

گفت‌وگو با پیام‌رسان آیگپ

آیگپ یکی از پیام‌رسان‌هایی است که در سال گذشته توانست اقدامات زیادی در جهت بهبود عملکرد خود و تجربه‌ای که به کاربران ارائه می‌دهد، انجام دهد. به همین دلیل گفت‌وگویی داشتیم با یکی از مسئولان آن و درباره اتفاقاتی که در سال گذشته برای این پیام‌رسان افتاد سوال‌هایی را مطرح کردیم. در گفت‌وگویی که با امیرحسین ایماغیان، مدیر روابط عمومی آیگپ داشتیم، از عملکرد این پیام‌رسان در سالی که گذشت پرسیدیم. ایماغیان در صحبت‌های خود از قابلیت‌های اضافه شده، عملکرد بهبود یافته، سرویس‌های جدید و … گفت.

امیرحسین ایماغیان، مدیر روابط عمومی آیگپ، در مصاحبه خود با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:

  • “استراتژی سال ۹۸ ما این بود که بر پایه تحقیقاتی که انجام دادیم و علاقه‌مندی کاربران ایرانی به استفاده از نرم‌افزار‌های متعدد و شبکه‌های اجتماعی، آیگپ را به سمت شبکه اجتماعی تمام خدمات ببریم. این بدان معناست که علاوه بر خدمات پیام‌رسانی و ارتباطات عمومی مردم که شامل تماس صوتی و تصویری، انتقال پیام، ارسال فایل و موارد این چنینی می‌شود که در پیام‌رسان‌ها بسیار از آن‌ها استفاده می‌شود، استراتژی ما این بود که بر اساس اولویت کاربران قابلیت‌ها و سرویس‌های جدیدی به آیگپ اضافه کنیم.
  • در اولین گام که در ابتدای امسال اتفاق افتاد ما بخش آیلند، که سرزمین خدمات آیگپ است را به این پیام‌رسان اضافه کردیم که در آن بخش تمام سرویس‌های خارج از پیام‌‎رسانی ما تضمین شده و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این سرویس‌ها در وهله اول شامل خدمات پرداخت از جمله انواع خدمات بانکی مثل کارت به کارت، پرداخت قبوض و موارد این چنینی می‌شد. رفته رفته سایر سرویس‌ها به این بخش اضافه شد.

  • بعد از آن نیز ما دکتر آیگپ را داشتیم که خدمات پزشکی هوشمند را ارائه می‌کرد. پایه کار این بخش از طریق پرسش و پاسخ از کاربر بود و تا جایی که امکان داشت به او کمک می‌کرد. پس از این بخش سرویس تاکسی اینترنتی به آیگپ اضافه شد و هم اکنون کاربران می‌توانند از آیگپ درخواست تاکسی اینترنتی داشته باشند. خدمات خیریه و بازی و سرگرمی را به آیگپ اضافه کردیم. این‌ها همه از جنس خدماتی هستند که ما برای رسیدن به یک شبکه اجتماعی تمام خدمات به آیگپ اضافه کردیم. هم اکنون چندین بازی در این پیام‌رسان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها لیگ‌های خاص خود را دارند و کاربران را بسیار سرگرم می‌کنند.
  • پس از آن ما سرویس آیگشت را راه‌اندازی کردیم که سرویس گردشگری این پیام‌رسان است. این بخش شامل مواردی مانند خرید بلیط اتوبوس، رزرو هتل، بیمه سفر و موارد این چنینی می‌شود که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد. پس از آن نیز شبکه تخفیفی آیگپ را اضافه کردیم. همچنین علاوه بر این موارد بات‌های مختلفی که کاربران بسیار آن‌ها را دوست داشتند مانند بات طالع‌بینی و فال حافظ به آیگپ اضافه شد.

  • اواخر ما در سرویس‌های خودمان، خدمات بانکی پارسیان من را اضافه کردیم که ظرف مدت یک الی دو ماه اخیر انجام شده است. کاربران می‌توانند به وسیله این سرویس کلیه خدمات بانکی را انجام دهند. ثبت نام سامانه جامع مشتریان (سجام) در آیگپ راهی برای ورود به بورس است. خدمات کارگزاری پارسیان نیز از دیگر خدماتی است که به آیگپ اضافه شد.
  • از آن‌جایی که استیکر‌ها یکی از مواردی هستند که بسیار از سوی کاربران مورد توجه قرار می‌گیرند، اکثر استکیر‌ها خارج از محیط هنری، بومی و فرهنگی کشورمان بود، ما مسابقه استیکر سال را برگزار کردیم. دلیل این کار نیز به دست آوردن استیکر‌های بومی بود که با استقبال بسیار خوبی نیز روبه‌رو شد. قابلیت جدید دیگری به نام استیکر متحرک به این پیام‌رسان اضافه کردیم. ما اولین پیام‌رسان ایرانی هستیم که چنین قابلیتی را دارد.

  • همچنین از ابتدای آذرماه برای توسعه کارت هدیه دیجیتال برنامه ریزی کرده‌ایم. در واقع با کارت هدیه دیجیتال دیگر نیازی به مراجعه به بانک و دریافت کارت هدیه فیزیکی ندارید. به این ترتیب هم به صرفه جویی در منابع ملی کمک می‌شود و هم محیط زیست آسیب کمتری می‌بیند. کاربران می‌توانند در قالب استیکر، کارت‌های هدیه خود را ارسال کنند. مبالغ این کارت‌ها از ۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. ما با این کار حتی در حوزه بانکی نیز نوآوری کردیم. هم‌اکنون که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و بعضی افراد به فکر دادن عیدی در روز‌های سال نو هستند، می‌توانند به راحتی از این قابلیت برای عیدی دادن استفاده کنند.
  • علاوه بر این قابلیت‌های فنی، ما سه زبان در این پیام‌رسان داشتیم که اکنون زبان‌های کوردی، آذری، فرانسوی و روسی به آن اضافه شد. علاوه بر این هم قابلیت چند کاربره بودن نیز به آیگپ اضافه شده است.”

ایماغیان در رابطه با هدف توسعه دهندگان این پیام‌رسان برای سال آینده گفت:

  • “ما دو برنامه اصلی برای سال آینده داریم. ما در فروردین اولین پلتفرمی هستیم که رمزارز دیجیتال را ارائه خواهد کرد. این در واقع کیف پول رمزارز دیجیتال آیگپ است که قابلیت ارسال رمزارز دیجیتال دارد.
  • پس از قطع اینترنت و هجوم کاربران به سمت پیام‌رسان‌های داخلی، دوستان بخش فنی تصمیم گرفتند زیرساخت‌های آیگپ را از نظر نرم‌افزاری تقویت کنند. یکی دیگر از برنامه‌های سال آینده ما ارتقای عملکرد این پیام‌رسان است که به شدت تغییر خواهد کرد. این نوید را به شما می‌دهیم که این پیام‌رسان قابلیت رقابت با بهترین‌های دنیا را خواهد داشت. همه ایران نابغه هستند و این نبوغ به ما کمک می‌کند بهترین‌ها را ارائه دهیم. همچنین سرویس‌های دیگری نیز به بخش آیلند ما در سال آینده اضافه خواهد شد.”

کلام آخر

پیام‌رسان آ‌یگپ با گزارش کامل از عملکرد سال گذشته خود به ما نشان داد که در مسیر درستی قدم برداشته و قرار است در آینده‌ای نه چندان دور امکانات و سرویس‌های بسیار بهتر و بیشتری را از آن ببینیم. می‌توان گفت که آیگپ در آینده‌ کاربران بیشتری خواهد داشت زیرا افراد مختلف بیشتر از گذشته برای استفاده از آن ترغیب می‌شوند. امیدواریم که همه برنامه‌های داخلی بتوانند با پیشرفت روزافزون، اعتماد کاربران را به خود جلب کنند و از رقبای خارجی خود پیشی بگیرند.

 

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول