فضای مجازی را باید این روزهای کرونایی برنامه ریزی کرد

 رسانه های اجتماعی زیادی این روزها و با این شرایط کرونایی مشغول فعالیت هستند اما از بین همه رسانه ها فضای مجازی بیشتر از همه به چشم می آید .پس ما باید با یک برنامه ریزی دقیق و مناسب زمینه استفاده از این رسانه را برای خود و خانواده هایمان فراهم آوریم .

تا جایی که این روزها افراد ساعتهای بیشتری در خانه هستند و اوقات فراغت بیشتری را دارا هستند ترجیح می دهند در کنار سایر فعالیت های خود برای گذراندن وقت خود از دنیای رسانه ای نیز استفاده  کنند با این وجود باید آگاهی کامل را برای استفاده از این رسانه ها داشته باشند که برای آنان عواقب خوبی در پی داشته باشد و با استفاده صحیح توانایی خود را در بکارگیری این رسانه در برابر این ویروس نشان دهند. خصوصا فرزندان، والدین باید در تمام مراحل استفاده آنان در این زمینه را کنترل و نظارت دقیق داشته باشند و نحوه استفاده درست را برای  آنها توضیح دهند و نسبت به آنها هوشیار باشند چون این روزها فضای مجازی مدرسه و محل آموزش آنها شده است و باید ساعاتی را در آن سیر کنند .

همه باید بدانیم که این روزها هم می گذرد پس باید معایب و مزایای استفاده از مجازی را برای خود پیش بینی کنیم. بهتر است هر پیامی را در پیام رسانها رد و بدل نکنیم جز با اطمینان از صحت آن پیام، هر خبر و مطلبی را باور نداشته باشیم سعی کنیم فضای مجازی را برای خود خوب جلوه دهیم از پیج های آموزنده آن بهره ببریم، با دوستان نزدیک خود در این رسانه در ارتباط باشیم.

 والدین بدانند که این روزها بچه هایشان بیشتر به بازیهای رایانه ای روی آورده اند، برایشان برنامه ریزی کنند که تمام وقت در این فضا سیر نکنند اندکی از وقت خود را به استفاده از سایر رسانه ها اعم از تلویزیون و دیدن فیلم اختصاص دهند و ساعاتی را به کتاب خواندن ساعاتی را به گفتگو و بحث با اعضای خانواده خود اختصاس دهند.

نباید از فرزندان در این روزهای قرنطینگی و مجازی غافل شد و خبرهای منفی را برای آنها بازگو کرد بلکه باید سرگرمی های متنوعی را برای آنها ایجاد کنیم. فضای مجازی آدمی را غرق خود می کند پس مراقب باشیم که خدایی ناکرده بعد از این دوره ناخوش برای خود و فرزندان خود مشکلاتی پیش نیاید زیرا غافل شدن از خود و اعضای خانواده در استفاده از این رسانه را میتوان برابر با غرق شدن در آن دانست .تلاش کنیم عرصه را برای خود و اعضای خانواده در این زمینه رعایت نماییم.

صغری تابش کارشناس فناوری اطلاعات

/کردپرس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول