اقدامات مجرمانه در فضای مجازی پیرامون کرونا به دقت رصد می شود

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت:

  • پلیس فتا با انجام رصدهای مداوم در فضای مجازی و تمرکز بر کشف و شناسایی مجرمانی که از شرایط به وجود آمده سو استفاده و اقدام به احتکار یا گران فروشی در اقلام بهداشتی و دارویی از قبیل ماسک، الکل، دستکش و… می‌کنند، با افراد مجرم برخورد خواهد کرد.
  •  از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون تعداد ۹۵ اقدام مجرمانه توسط کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی کشف شده، از این تعداد ۲۸ مورد مربوط به تشویش اذهان عمومی و احتکار مواد بهداشتی ضروری مردم در داخل استان و ۶۷ مورد در خارج از استان بوده و همچنین ۶۶ مورد احضار، تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده در فضای مجازی صورت پذیرفت.
  • برخورد با شایعه سازان و منتشر کنندگان اخبار جعلی و کذب از مهمترین مأموریت‌های پلیس فتا در این روزها است. با هر متخلفی که درصدد ایجاد تشویش اذهان عمومی و یا سو استفاده اقتصادی از اوضاع فعلی باشند برابر قانون برخورد قضائی خواهد شد.
  • به موازات رصد دقیق اخبار و محتواهای بارگذاری شده در فضای مجازی، وضعیت خرید و فروش اقلام و تجهیزات بهداشتی و دارویی در سایت‌های فروشگاهی و کانال‌های شبکه اجتماعی در حال رصد و بررسی است و به محض رؤیت موارد مجرمانه طبق ضوابط قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد.

/جماران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول