افزایش سرعت اینترنت تنها جیب مردم را خالی می‌کند

نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس :

  • این وعده‌های توخالی هیچ فایده و عایده ای برای مردم ندارد لذا باید به طور شفاف با مردم صحبت کرد. صحبت های ایشان نوعی تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری است نه حل مشکل اینترنت کشور. در صورتی که ادعای بالا بردن سرعت اینترنت تنها برای درآمد بیشتر از جیب مردم است.
  • به طور کلی قیمت‌های ارائه شده برای سرویس‌های اینترنت در ایران، یکی از گران ترین نرخ ها در بین کشورهای جهان محسوب می شود در صورتی که این سرویس ها از سرعت و کیفیت مطلوبی هم برخوردار نیستند. رویکرد دولت، خصوصا از سمت وزارت ارتباطات و فناوری در بحث اینترنت، برداشت های سیاسی است و این وزارتخانه بیشترین درآمد را از خریداری مردم برای بسته های اینترنتی دارد.
  • شبکه ملی اطلاعات فرصت بهتری را برای کاربران ایجاد می کند عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات که همان اینترنت ملی است، سرعت، کیفیت و امنیت برتری را نسبت به ارائه سرویس هایی که در حال حاضر خدمات می دهند، همراه دارد.
  • اگر کسی در مورد شبکه ملی اطلاعات کمترین مطالعه ای را داشته باشد به خوبی درک می کند که این بستر از ارزان ترین و پرسرعت ترین اینترنت برای کاربران است. در بعضی از گزارش ها به اشتباه می گویند؛ شبکه ملی اطلاعات اینترانت است نه اینترنت و از نسل پایین تر و ضعیف تری نسبت به سرویس های کنونی اینترنت برخوردار است.
  • برخی تعمیرات بستری در مخابرات مثل سیم‌کشی ها یا تعویض کابل‌های قدیمی را به اسم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از جانب دولت قلم داد می کنند در صورتی که این شواف ها فقط برای دست بردن در جیب مردم است.

/دانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول