برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در فضای مجازی

 حجت‌الاسلام مصطفوی رئیس ستاد احیای شب نیمه شعبان گفت:
  • با توجه به ایام نیمه شعبان و با وجود فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم هفدهمین سال احیا نیمه شعبان با همکاری ستاد احیا شب نیمه شعبان و مسجد مقدس جمکران در همه و امامزاده ها، مساجد بویژه مسجد مقدس جمکران بدون هیچ گونه تجمعی و در فضای مجازی بویژه در بستر رسانه ملی برگزار می‌شود.
  • این مراسم معنوی با تلاوت قرآن کریم، دعای کمیل، مناجات شعبانیه، زیارت سیدالشهدا و سخنرانی تا اذان صبح که از بامداد پنجشنبه ۲۱فروردین‌ماه ساعت ۳۰دقیقه از مسجد مقدس جمکران  بصورت زنده از شبکه‌های سراسری تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی بصورت زنده پخش می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران گفت:
  • به دلیل رعایت حال مردم و حفظ سلامت و امر واجب حفظ جان مردم هیچ مراسمی با حضور مردم در مسجد مقدس جمکران نخواهیم داشت.
  • حضور مردم در مسجد مقدس جمکران امسال همزمان با نیمه شعبان ناممکن است اجتماع در مسجد مقدس جمکران منتفی است و درب‌های این مسجد مقدس در ایام کرونایی بسته خواهد بود.
  • اما حضور قلبی ده‌ها میلیون شیفته و دلداده حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را با قدم دل حول محور ولایت و در محضر ولایت در مسجد مقدس جمکران خواهیم داشت و عرض ارادت در خانه‌های مردم برگزار خواهد شد و همه مناسک و مراسم و دعا‌های جشن نیمه شعبان  در این مسجد مقدس بدون حضور مردم برگزار و از شبکه‌های رسانه ملی پخش خواهد شد.
  • برنامه‌های مراسم جشن نیمه شعبان مثل سال‌های گذشته همچون احیا و قرائت دعای کمیل با شیوه‌های متنوع‌تر و جذابتری برگزار می‌شود.
  • ملت ایران با سربلندی این مرحله را که با ویروس کرونا همراه شده  راپشت سر خواهد گذاشت گفت: می‌بینیم که کشور‌های دیگر به رغم داشتن بهترین امکانات ابرقدرتی در برابر ویروس کرونا با مشکل مواجه هستند و مردم شریف ایران کمال همراهی را با مسؤولان مربوطه داشته اند و با این همکاری به یاری خدا ویروس کرونا از بین خواهد رفت.
  • این شرایط خاص دل‌ها را بیشتر آماده برای ظهور امام زمان کرده است و امسال در جشن نیمه شعبان دل‌ها برانگیخته‌تر و آماده‌تر است.

 

/خبرگزاری صدا و سیما/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول