تلاش مجلس یازدهم برای تکمیل و بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات

ابراهیم رضایی منتخب مردم بوشهر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

  • شبکه ملی اطلاعات فضای امنی را در فضای رسانه ای کشور ایجاد می کند و با استفاده از آن می توان بستر های اینترنت را تا حدی زیادی گسترش داد. در مجلس دهم پیگیری هایی از سوی برخی دوستان انجام شد اما قالب نمایندگان با این طرح موافق نبودند که دلیلش عدم آگاهی آنان بود.
  • اطلاعات مسئولان درباره شبکه ملی اطلاعات ضعیف است بیان کرد: مشکلات اقتصادی به وجود آمده در سال های گذشته مانع پیگیری مستقیم و مداوم برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شده است؛ از آنجایی که مسئولان اطلاعات صحیحی درباره شبکه ملی اطلاعات ندارند برخی از آنها فکر می کنند این اینترنت نسبت به سرویس های کنونی ارائه شده از جایگاه پایین تری برخوردار است.
  • یکی از مهمترین عوامل به هم ریختگی اوضاع ذهنی مردم در ایام مختلف به ویژه شرایط کرونا نداشتن شبکه امن در فضای مجازی است؛ با وجود شبکه‌ای نا مطمئن در فضای مجازی طبیعی است ذهن مردم در بزنگاه های سیاسی منحرف شود و اتفاقاتی مثل فتنه ۸۸ یا آشوب هایی که مورد گرانی بنزین در سطح شهر رخ داد، دلیلی برای این موضوع است.
  • آذری جهرمی هر چند وقت یک بار با خبرهایی به دور از واقعیت به دنبال راه اندازی یک پروپاگاندای سیاسی در جامعه است؛ این ادعاها بیشتر جنبه سیاسی داشته و اگرچه در ظاهر با مردم صحبت کرده اما در عمل اهداف سیاسی خود را پیگیری می‌کند.
  • روی صحبت آقای وزیر مردم نیست و بیشتر جنبه های سیاسی دارد وگرنه همه می دانند که هیچگاه سطح کیفی و سرعت اینترنت در ایران مطلوب نبوده است. چند برابر شدن اینترنت یا افزایش پهنای باند شواف است و با واقعیت اختلاف زیادی دارد. آقای وزیر احتمالا از بالا رفتن سرعت اینترنت خانگی خود صحبت می کند نه بالا بردن سرعت و کیفیت اینترنت کشور…!
  • شبکه ملی اطلاعات از ظرفیت هایی بالایی برخوردار است بیان کرد: کیفیت شبکه ملی اطلاعات از اینترنت گران بین المللی هم بیشت است؛ این بستر هم ارزان بوده و هم خدماتی فعلی را با کیفیت بالاتری به کاربران ارائه می دهد در حقیقت موضوع اینترنت در ایران یکی از اساسی ترین بحث های اجتماعی میان عموم مردم است و نارضایتی کاربران ایجاب می کند که مجلس یازدهم این موضوع را یکی از اولویت ها در برنامه های خود قرار دهد.

/دانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول