گلایه مدیر عامل پیام رسان گپ از تصمیم ناگهانی آموزش و پرورش

مهدی انجیدنی مدیر عامل پیام رسان گپ با انتشار پستی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که آموزش و پرورش ۴۵ روز پیش از پیام رسان‌ها ساخت محیطی رایگان برای دانش آموزان را درخواست کرده بود و چهار پیام رسان بزرگ برای ساخت این محیط دست به کار شده بودند، اما درست زمانی که نوبت به رونمایی از این پیام رسان رسید آموزش و پرورش خبر همکاری انحصاری خود با روبیکا و استفاده از یک کلاینک اختصاصی را اعلام کرد.  متن پست وی به این شرح است:

“با تعطیلی مدارس به دلیل کرونا، آموزش و پرورش ۴۵ روز پیش از پیام‌رسان‌ها خواست با اتصال API آموزش و پرورش، شبکه‌اجتماعی دانش آموزی شاد را بر بستر خود پیاده سازی نموده و به عنوان یک بستر ارتباطی رایگان و فراگیر، میزبان دانش‌آموزان و معلمان باشند.

پیام رسان‌های گپ و سروش و آیگپ و بله و روبیکا پس از پیاده سازی خواسته‌ها و فلوچارت مورد نظر آموزش و پرورش و اینتگریشن با API شاد، کار را تحویل آموزش و پرورش دادند. یک پروژه ملی با حضور همه پیام‌رسان‌های فعال در کشور در حال شکل‌گیری بود، اما…!

آموزش و پرورش ۱۵ فروردین درخواست جدیدی مطرح کرد اینکه دانش‌آموزان در یک فضای ایزوله از سایر کاربران پیام رسان باشند این خواسته نیز در کمتر از ۴۸ ساعت توسط پیام‌رسان‌ها در قالب “Kid Mode” پیاده سازی و تحویل شد تیم‌های فنی پیام‌رسان‌ها برای رساندن این قابلیت شبانه‌روزی مشغول بودند.

پیام‌رسان گپ البته دو راهکار به آموزش و پرورش ارائه داد. ۱) محیط ایزوله در قالب “Kid Mode” و ۲) مداد، پیام رسان تخصصی کودک و نوجوان هر دو راهکار در موعد مقرر به صورت حضوری در وزارت خانه ارائه و مستندات تحویل شد.

بیش از ۸۰ هزار مدرسه حساب کاربری خود را در این پیام رسان‌ها فعال کرده و همه منتظر رونمایی رسمی از شاد بودیم ناگهان در ۲۱ فروردین آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای از همکاری انحصاری خود با پیام رسان روبیکا در قالب یک کلاینت اختصاصی به نام شاد رونمایی کرد و ۴۵ روز تلاش ۴ پیام رسان! هیچ!

به همین راحتی ۴۵ روز هزینه، وقت و تلاش ۴ تیم پیام رسان که به دعوت آموزش و پرورش در ایام تعطیلی و کرونا تمام وقت و با تمام توان پای کار آمدند، یکجا پای مال شد و تامام؟! مبارک دوستان همراه اول و روبیکا باشه.

در ادامه پست منتشر شده از سوی انجیدنی را مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول