جنبه های مثبت شبکه های اجتماعی در کرونا دیده شود

ناصر نعمتی کارشناس رسانه در نشست زنده اینستاگرامی این پایگاه خبری با موضوع ” بررسی ابعاد رسانه ای ، پزشکی و سیاسی کرونا”  اظهار کرد:

  • تجربه جدیدی در حوزه رسانه های اجتماعی برای مواجه با بحران بوجود آمده است، این تجربه جدید حاصل توسعه شبکه های اجتماعی در این زمانی است .
  • نخستین تاثیرآن کارکرد اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی است که حتی این نقش اطلاع رسانی اعتماد به نفس رسانه های رسمی را تحت تاثیر قرار داده است.
  • دومین کارکرد این است که  شبکه های اجتماعی به شدت توانستند آن را به شایستگی ایفا کنند، نقش آگاهی بخشی و آموزشی برای جلوگیری از ابتلا بود.
  • بحرانی که کرونا برای اقتصاد ما بوجود آورد شاید بحرانی بزگتراز نظام سلامت بود،  در این ایام رسانه های اجتماعی به کسب و کارهای ما خدمت زیادی کرده اند  در این بستر فعالیت های اقتصادی تعطیل نشد و این سومین کارکرد شبکه های اجتماعی است.
  • مسئولیت اجتماعی مردم، نهادها، شرکت ها و کسب و کارهاب عنوان چهارمین کارکرد آن بسیار با اهمیت است.
  • نعمتی با بیان اینکه همواره جنبه های آسیب فضای مجازی مورد مطالعه قرار گرفته است، در ایامی که بخاطر قرنطینه و فاصله اجتماعی،  روابط اجتماعی بشدت کاهش پیدا کرده این اتفاقات به شدت مثبتی هستند که می توانند  روحیه ای که نیاز داریم در فضای اجتماعی تزریق  شودو باید مورد توجه قرار گیرد.
  • هر کدام از این رسانه ها وظیفه ای دارند اما اگر به الگوی مصرف آن نگاه کنیم شبکه های اجتماعی نقش پررنگتری داشتند چون توسعه بیشتری دارند و مردم در رژیم مصرف رسانه ای  خود به آن مراجعه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول